Wednesday, September 16, 2009

مصاحبه با مادر يكي از بازدشت شدگان در مقابل دادگاه انقلاب

روز سه شنبه 24 شهریور تعدادی از خانواده زندانیان دستگیر شده همانند روزهای گذشته در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده و خواستار آزادی عزیزان خود یا حداقل رسیدگی به وضعیت آنان شدند. این خانواده ها که تعدادی از آنان در داخل دادگاه و تعدادی دیگر در بیرون ايستاده بودند با ناراحتی و خشم از عدم رسیدگی به وضعیت آنان خواستار پاسخگویی مسئولین بودند
ولی کسی به وضعیت آنان توجه نمی کرد.


مصاحبه خبرنگار
با مادر یکی از این بازداشت شدگان گفتگویی انجام داده و در مورد وضعیت فرزند وی از سوالاتی کرده كه در زير آمده است :
خبرنگار : مادر چه زماني فرزندتان را بازداشت کردند و کجا نگهداری میشود ؟
- پسر من که یاسر نام داره 26 ساله و شغل آزاد داره روز 30 خرداد در منزل خودمون بازداشت شد و موقع دستگیریش هم تمام خونه رو به هم ریختن و کامپیوتر و سی دی ها و حتی آلبوم عکس خانوادگی مون رو هم با خودشون بردن
بعد از حدود 20 روز که اصلا از وضعیت پسرم خبر نداشتم و هر جا می رفتیم جوابی بهمون نمی دادن خود پسرم زنگ زد و گفت تو اوین نگهداری میشه.
الانم که هر روز یا یه روز در میون میام در دادگاه انقلاب و با قاضی صحبت می کنم که حداقل یه قرار ملاقات حضوری بدید که پسرم رو ببینم ولی تا الان که موافقت نکردند.
خبرنگار: نگفتند جرم پسرتان چه بوده و چرا تا حالا آزادش نکردند؟
- جواب درستی نمی دن هر کدوم یه چیز می گن ، دادستان می گه پسرت از کسایی بوده که تو آتش زدن بانک ها و اتوبس ها شرکت داشته و اغتشاشات رو رهبری
می کرده ، در حالی که همه آشنایان و دوستان پسر من رو به آرومی می شناسن و هیچ موقع کار غیر قانونی انجام نداده ، تو تجمعات بعد از انتخابات شرکت می کرد ولی من هم خودم همراهش بودم و ما فقط به سرنوشت رای خودمون اعتراض داشتیم.
قاضی هم می گه پسرت با گروه های معارض نظام در ارتباط بوده و اعترافم کرده و جرمش سنگینه.
خبرنگار: چند بار تا حالا تلفنی با پسرتان صحبت کردید و وی از وضعیتش در زندان چه گفته است؟
- از موقعی که دستگیر شده سه بارحرف زديم , اونم چند دقیقه باهاش صحبت کردم که می گفت تو زندان انفرادی نگهداری میشه و می گفت حالش خوبه و نگران نشم ، اما می دونم که حال و وضعیت خوبی نداره و بار آخرم که پشت تلفن گریش گرفته بود.

No comments:

Post a Comment