Saturday, September 12, 2009

رفتارهاي وحشيانه و غير انساني با زنداني سياسي ارژنگ داودي

بنابه گزارش رسيده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زنداني سياسي اين بند تحت فشارها و اذيت وآزارهاي مستمر مامورين ولي فقيه قرار دارند.
در طي هفته هاي اخير فشارها و اذيت وآزارها را عليه زندانيان سياسي بند 4 زندان گوهردشت کرج شدت يافته است. زندانيان سياسي با يورشها ،انتقال به بند 1 معروف به آخر خطيها ،قرار دادن زندانيان در زير آفتاب شديد و گرماي زياد به مدت چند ساعت ،تخريب و ضبط حداقل وسائل شخصي زندانيان ،عدم درمان ، چندين برابر ظرفيت بند زنداني در آن قرار دادند،کاهش شديد مواد غذائي به لحاظ کمي و کيفي که زندانيان قادر به مصرف آن نيستند، نبود امکانات بهداشتي که در صورت شيوع هر بيماري جان زندانيان را در معرض تهديد جدي قرار ميدهد و مواد متعدد ديگر.
در آخرين برخوردهاي غير انساني ،زنداني سياسي ارژنگ داودي روز شنبه 14 شهريور ماه توسط نبي الله فرج نژادي معاون حفاظت اطلاعات که از شکنجه گران زندان گوهردشت کرج است همراه با تعدادي از مامورين حفاظت به سلول وي يورش بردند و با برخوردي وحشيانه و غير انساني او را مورد اهانت و بدرفتاري قرار دادن. فرج نژاد با لحني لمپنانه و تحقير آميز خطاب به آقاي داودي گفت:”بزکشد مي کنم و مي بريمت“.آقاي داودي تا به حال در آمارگيري زندان که براي توهين و تحقير زندانيان سياسي بکار برده مي شود شرکت نکرده است.او همچنين به دليل وضعيت جسمي قادر به شرکت در چنين آمارهاي که هدف از آن مورد تحقير و توهين قرار دادن زندانيان سياسي است ،نيست. ولي در روزهاي اخير به هر بهانه اي زندانيان سياسي را تحت فشار و اذيت وآزار قرار ميدهند.
يورشهاي وحشيانه و اذيت و آزار و انتقال زندانيان سياسي به دستور وزارت اطلا عات صورت مي گيرد و توسط علي حاج کاظم و علي محمدي رئيس و معاون زندان ،کرماني رئيس حفاظت و اطلاعات زندان،نبي الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات و محمود مغنيان رئيس بند 4 زندان به اجرا در مي آيد.
لازم به يادآوري است که زنداني سياسي ارژنگ داودي در آبان ماه 82 دستگير و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوي معروف به قاضي حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگين و غير انساني 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد ولي هيچوقت به او کتبا اعلام نشد. عليرغم گذشت سالها از بازداشت او هنوز حکم قطعي وي نامشخص مي باشدو در انتظار تشکيل دادگاه بسر مي برد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران ،برخوردهاي وحشيانه و غير انساني با زندانيان سياسي را محکوم مي کند و از وجدانهاي بيدار و انساندوستان جهان براي پايان دادن به جنايتهاي روزانه در زندانهاي قرون وسطائي ولي فقيه علي خامنه اي استمداد مي طلبد.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
20 شهريور ماه برابر با 11 سبتامبر 2009

No comments:

Post a Comment