Monday, August 17, 2009

(1) اخبار دوشنبه ۲۶ مرداد
















گسترش اعتراضات شبانه مردم بر ضد دادگاههای نمایشی

بنا بر خبر دريافتي شب یک شنبه (25 مرداد)مردم آزادیخواه تهران در اعتراض به برگزاری سومین جلسه از سری جلسات دادگاههای نمایشی بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات از پشت بام ساختمان ها ,فریاد های ضد حکومتی سر دادند.
سومین جلسه علنی دادگاه های نمایشی بازداشت شدگان در حالی روز یک شنبه 25 مرداد برگزار شد که بیشتر مردم به نمایشی بودن آنها پی برده و این گونه اقدامات رازمینه چینی برای سرکوب بیشتر مردم می دانند.
از اینرو مردم در مناطق مختلف تهران شب یکشنبه از ساعت 22 تا 22:30 با شدت بیشتری نسبت به شب های پیش بر ضد سردمداران نظام دیکتاتوری شعار دادند.
لذا به مدت نیم ساعت اکثر مناطق تهران شاهد شعارهای " مرگ بر دیکتاتور " و "الله اکبر"مردان و زنان آزاده ای بود که به هیچ وجه دادگاههای نمایشی سران حكومتي
برای سرکوب آزادی خواهان را قبول نداشتند و در شعارهای خود خواستار محاکمه و مجازات عاملان واقعي کشتار مردم بی گناه در تظاهرات های مسالمت آمیز پس از انتخابات شدند.

----------------------------------------------------------

دستگیری یک فعال کارگری در سنندج

بنا بر خبر رسيده روز شنبه 16/5/88 جواد اسماعیلی (جواز کمیز) کارگر خباز و عضو انجمن صنفی خبازان سنندج در ساعت 8 صبح در محل کارش دستگیر شد.
لازم به ذکر است که نامبرده به مدت 24 ساعت در اداره اطلاعات سنندج مورد باز جوئی قرار گرفت و بعد از 24 ساعت به قرنطینه زندان مرکزی سنندج انتقال داده شد که هم اکنون در آن بازداشتگاه به سر می‌برد.
تا کنون دلیل بازداشت به نامبرده و خانوادی وی اعلام نشده است.

--------------------------------------------------------

گفتگو با حسين كروبي در مورد شكنجه زندانيان

تلويزيون بي بي سي فارسي, : گفتگو با حسين كروبي
.............گوينده: فكر مي كنيد كه چرا چنين پرونده اي از طريق مراجع قضايي دنبال نمي شود آيا مراجعه شده به مراجع قضايي دنبال نشده و بحث رسانه اي شده؟
حسين كروبي: وقتي كه در جامعه اي يك مشت بازجو بدترين خشونتها را نسبت به همسر سعيد امامي و اكبر خوش بوش مي كند و همان بازجو دارند در تهران مي گردند و هيچكس هم به انها كاري ندارد و اينها به هر كسي شكايت كردند دستشان به جايي نرسيد چطور مردم بخواهند باور كنند كه به قوه قضاييه و يا مسئولين مربوطه مراجعه كنند و كاري بخواهند برايش انجام بدهند.
همين امروز كسي پيش من بود گفتند كه در 4-5 روز پيش وقتي آقاي بروجردي به همراه نمايندگاني كه در زندان اوين رفتند يك آقايي بلند شد از همان زنداني ها اسمشان را هم براي من گفتند, گفتند كه ايشون بلند شد و گفت به من در زندان كهريزك با باتوم به من تجاوز كردند. گفت اين آقا را از زندان اوين 4-5 روزه بردندش اين آقا را همان شب بردندش و هيچ معلوم نيست كه كجا بردندش خوب در چنين جامعه اي كه يك كسي پيش نماينده هاي مجلسش كه اينطوري باهاش برخورد مي كنند ديگه واي به حال كسان ديگر كه الان ...

No comments:

Post a Comment