Monday, August 17, 2009

سايت تايمز، رژيم ايران متهم به شكنجه بازداشتيهاي سياسي است

به‌قلم مارتين فليچر - رهبران اپوزيسيون رژيم ايران را متهم كردند كه بازداشتيهاي سياسي را به سبك زندان ابوغريب شكنجه مي‌كند. حاميان اپوزيسيون فيلمهاي ساميزدات(samizdat ) ناراضيان را توزيع مي‌كنند، از سلاحهاي پرتاب توپهاي رنگي استفاده مي‌كنند تا پوسترهاي دولتي را از بين ببرند و به وبسايتهاي دولتي حمله كنند. به‌رغم سركوب وحشيانه از زمان انتخابات مورد منازعه رياست جمهوري در ايران، اپوزيسيون كماكان شكست در انتخابات را نپذيرفته است. مهدي كروبي يكي از كانديداهاي شكست خورده رياست جمهوري فشار بر دولت را حفظ كرده و اين هفته ادعا كرد كه بازداشتيهاي مرد و زن در زندانيهاي اوين و كهريزك تهران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و زندانيان سياسي در زير شكنجه هستند.
آقاي كروبي در وبسايت خود گفت ما ناظر اين هستيم كه در يك كشور اسلامي، برخي جوانان ما فقط بخاطر شعار دادن به زير كتك و شكنجه قرار گرفته‌اند، در ساير موارد، بازداشتيها مجبور مي‌شوند بدون لباس به شكل حيوان روي زانوها و دستهايشان راه بروند و توسط گاردهاي زندان آنها را حركت مي‌دهند. … كروبي پرسيده است آيا چنين رفتارهايي اسلامي هستند كه دين رحمت است؟
اظهارات آقاي كروبي كه از طرف سازمانهاي ديدبان حقوق بشر غرب حمايت مي‌شود بنظر مي‌رسد كه شكافها در درون نظام محافظه‌كار در ارتباط با نحوه رفتار با بازداشتيها را عميقتر سازد.…
با توجه به اينكه نيروهاي امنيتي هرگونه تظاهرات خياباني را بيرحمانه سركوب كرده‌اند، اما فعالان مردمي روشهاي ديگري براي مقاومت در مقابل رژيمي كه آن را نامشروع مي‌دانند اتخاذ مي‌كنند. آنها هر شب كماكان از پشت‌بامها شعار الله‌اكبر سر مي‌دهند و روي اسكناسها شعار ضد رژيم مي‌نويسند. با رنگ شعار مرگ بر بسيجي و مرگ بر ديكتاتور روي ديوارهاي سراسر پايتخت مي‌نويسند و با شليك توپهاي رنگي سبز پوسترهاي علي خامنه‌اي را رنگ مي‌كنند و گاهاً فقط يك ضربدر مشكي روي پوسترهاي رهبر عالي مي‌كشند. هزاران فيلم ساميدزات بطوري هوشيارانه در كافه‌ها و رستورانها توزيع شده است. اين فيلمها جنايات رژيم را نشان مي‌دهند كه چطور تظاهر كنندگان را كتك مي‌زنند و روي صورت بسيجي‌ها كه كتك مي‌زنند متمركز و زوم مي‌شود تا آنها مورد شناسايي قرار گيرند.
يك منبع موثق در تهران گفت كار بجايي رسيده كه رژيم از پخش مستقيم بازيهاي ورزشي خودداري مي‌كند وقتي هم پخش مي‌كنند صداي آن را سانسور مي‌كنند…… اپوزيسيون قصد دارد حملات عليه وبسايتهاي دولتي را افزايش دهد و ترافيك در خيابانهاي ادارات دولتي را با ايجاد مانع ترافيكي متراكم مي‌سازد تا كارمندان ادارات نتوانند به‌موقع به سر كار بروند.
يك شركت كننده در اعتراضات در بازار به تايمز لندن گفت وقتي پليس حمله كرد ما توانستيم در شلوغي بازار محو شويم و در نقطه ديگري ظاهر شويم و اعتراض را ادامه بدهيم. تجار بازار به تظاهركنندگان پناه مي‌دادند و حداقل در يك مورد يك بسيجي فراري را كتك زدند.
يك فعال برجسته بنام محسن آرمين پيشاپيش طي اطلاعيه‌يي چنانچه دستگير و شكنجه شود هرگونه توبه احتمالي توسط او را تكذيب كرده است. آرمين گفت او هيچگونه پول يا كمكي از خارج دريافت نكرده و خواستار هيچ انقلابي هم نيست الا اينكه قانون اساسي محترم شمرده شود. وي افزود اگر در زندان و تحت فشار من چيزي عليه آنچه گفته‌ام باشد مطمئن باشيد كه اعتقاد واقعي من نيست.

No comments:

Post a Comment