Wednesday, August 26, 2009

آیت الله منتظری: شجاعت داشته باشند و اعلام کنند این حکومت نه جمهورى است و نه اسلامى



















میزان: فقیه عالی قدر در پاسخ به نامه منتشر شده از سوی ۲۹۳ فعال سیاسی و روزنامه نگار با یادوری تذکرارت مکرر خود به مسئولین حکومت اظهار امیدواری کرد:"مسئولین امر لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام کنند این حکومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هیچ کس هم حق اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد."

متن کامی این پاسخ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

( انما یوفى الصابرون اجرهم بغیر حساب )

حضور محترم برادران و خواهران عزیز، روشنفکران و نخبگان محترم
پس از سلام و تحیت ; در رابطه با نامه ارسالى مورخ ۸۸/۶/۱ آن عزیزان ، ضمن قدردانى و ارج نهادن به ایثارگرى و شهامت و پایدارى شما و ملت بزرگوار و عزیز ایران ، معروض مى دارم که اینجانب بارها تذکرات و پیشنهادهایى را براى بیرون رفتن از این بحران ویرانگر ارائه نموده ام ، ولى ظاهرا حضرات براى رسیدن به مقاصد دنیوى خویش چنان چشم و گوش و دل بر حقایق بسته اند که نه مىبینند و نه مىشنوند، ولى از آنجا که هنوز مبارزات با رژیم گذشته در اذهان بسیارى از افراد زنده است و در میان سردمداران حکومتى بعضا کسانى هستند که خود طعم شکنجه و زندان و... را چشیده اند اینجانب هنوز نا امید نیستم و امیدوارم تا کاملا دیر نشده مسئولین امر به خود آیند و بیش از این وجهه نظام جمهورى اسلامى را در بین توده هاى زجر کشیده و سیلى خورده ایران و در سطح جهانى خدشه دار نکنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند.

دین اسلام ، دین کامل الهى است و در آن آزادى عقیده و بیان چنان روشن و واضح است که قرآن کریم در مورد اصل پذیرش دین مىفرماید: ( لا اکراه فى الدین ) یعنى زور و اجبارى در پذیرش دین نیست ; و باید پذیرفتن اصول دین با استدلال و برهان باشد. و سیره و روش رسول خدا(ص ) و ائمه معصومین (ع ) نیز این گونه بوده که مردم در کمال آزادى و بدون لکنت زبان و بدون هیچگونه ترس و واهمه اى درباره مسائل انتقاد و اظهارنظر نمایند. بزرگترین ستم و ظلم به اسلام عزیز رفتار مستبدانه با مردم تحت عنوان حکومت دینى و اسلامى است .

امیدوارم مسئولین امر از این راه انحرافى که در پیش گرفته اند دست برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استیفا نمایند، خسارات را جبران نموده و بى گناهان را بیش از این در زندان نگه ندارند، و با پایان دادن به سناریوهاى نمایشى دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانى بیش از این قضاء اسلامى را مسخره نکنند؛ و یا لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام کنند این حکومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هیچ کس هم حق اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد.

امیدوارم خداوند کریم در این ماه مبارک رمضان همه ما را از کجروى ها باز داشته و مشمول هدایت هاى مستمر خویش قرار دهد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

۴ شهریور ماه ۱۳۸۸
قم المقدسة - حسینعلى منتظرى

منبع: mizankhabar

No comments:

Post a Comment