Wednesday, July 22, 2009

















تجمع اعتراض آمیز دانشجویان کوی نسبت به بسته نگه داشتن دربهای فرعی کوی

شب گذشته (سه شنبه شب30تیر ) تعدادی از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه با برپایی تجمعی اعتراض آمیز نسبت به سخت گیری های مسئولین در مورد قوانین مربوط به ورود و خروج به کوی اعتراض کردند.
این تجمع اعتراض آمیز با حضور دهها تن از دانشجویان ؛ در جلوی درب فنی کوی ؛ از ساعت 23 تا 24 شب ادامه داشت.
دانشجویان اعتراض خود را نسبت به بسته نگه داشتن درب فنی کوی ،اعلام کرده و از مدیریت کوی خواستند تا به دانشجویان احترام گذاشته و برای سهولت رفت و آمد آنان درب فنی را باز کند.نگهبانان کوی؛ دستور مدیریت را عامل بستن دربهای فرعی کوی اعلام کرده و از باز کردن درب ها بدون اجازه ی مدیریت خودداری می کنند.دانشجویان تهدید کرده اند در صورت باز نشدن درب های فرعی دست به تجمعات اعتراض امیز گسترده تر خواهند زد.
----------------------------------------
فراخوان مردمی به وسیله اس ام اس در زاهدان جهت تحصن در مقابل اداره آب این شهرستان

با توجه به گرمای بی سابقه امسال و طاق شدن طاقت مردم سیستان وبلوچستان در خصوص قطعی هاي مکررآب تجمعی بزرگ و مردمی در مقابل اداره آب این شهرستان در حال شکل گیری است .این در حالی است که مردم با ارسال اس ام اس هاي مشابه به یکدیگر خواستارحضور یکدست در روز 3مرداد ماه ,شنبه آینده در مقابل اداره آب این شهرستان شدند.این اولین باری است که اینگونه اطلاع رسانی در خصوص مسئله ای اینچنینی دربین مردم این خطه از کشورمان در حال انجام است که از قضا مورد استقبال وحمایت مردم قرار گرفته است .مردم این گونه حركتهاي اعتراضي را از دستاوردهاي قيام ميدانند .

-------------------------------------------
بیانیه انجمن صنفی معلمان استان کردستان

به نام خداوند جان و خرد
مردم آگاه و آزاده
آنگونه که خبر دارید ،در روز ۲۳/4/88 یکی از فعالین انجمن صنفی کردستان در شهرستان سقز به نام آقای حسن صالح زاده که از دبیران مسئول و خوشنام ریاضی در شهرستان سقز هستند،توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شوند.و تاکنون در بازداشت بسر می برند.این در حالیست که هنوز خانواده ی ایشان از علت بازداشت وی بی اطلاع هستند.لازم است که به اطلاع عموم رسانده شود که حسن صالح زاده از فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان می باشد وجز تلاش برای بهبود آموزش و ارتقاء معیشت معلمان بزه ای مرتکب نشده اند.انجمن صنفی معلمان کردستان ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از بازداشت این معلم دلسوز از مقامات استان می خواهد ایشان را فوری و بدون قید و شرط آزاد نمایند.
همکاران فرهیخته ی سراسر کشور
انجمن صنفی معلمان کردستان از شما می خواهد برای رهاندن خانواده ی ایشان از نگرانی و اضطراب با معلمان کردستان هم صدا شوید.

انجمن صنفی معلمان كردستان
---------------------------------------------
درگيري در شهرك وليعصر اروميه

بنا بر خبردريافتي , شب 29 تيرماه , عوامل سركوبگر انتظامي و نيروهاي وزارت اطلاعات با يورش به شهرك وليعصر با تعدادي از افراد در شهرک وليعصر اروميه درگير شدند .
به گفته يك منبع كه نخواست نامش فاش شود اين عوامل در خيابان ستارخان شهرک وليعصر اروميه براي به قول خودشان متلاشي کردن يک خانه تيمي وارد عمل شده و اين يورش را انجام داده اند .در اين درگيري دو نفر از افراد ناشناس كشته و يك نفر مجروح گشته است.گفته مي شود به دنبال اين درگيري خيابانهاي شهرک وليعصر از چند نقطه مسدود شده و صداي تير نيز شنيده شده است . فرماندهي انتظامي استان از دادن هر نوع اطلاعات خودداري و اعلام کرد شوراي تامين شهرستان اروميه در اين زمينه بايد گزارش ارائه دهد . فرمانداري اروميه نيز در پي گيري اين خبر اعلام کرد هم اکنون شوراي تامين در حال برگزاري است و نتيجه آن ساعت 12 اعلام خواهد شد .
------------------------------------------
اعتراض مردم سیستان وبلوچستان به بي عملي دولت در خصوص طوفان های گرد و غبار در کشور


با توجه به برخورد قاطع و به ظاهر سریع دو لت در خصوص تعطیلی ادارات در شهر های بزرگ کشور از جمله پایتحت به دلیل ازدیاد گرد و غبار معلق در هوا ، صدای اعتراض مردم سیستان وبلوچستان از تریبون های محلی به گوش همگان رسید .
مردم صبور این خطه از کشور مان با حضور در ادارت و مراجع ذیربط بي عملي مسئولان را در خصوص رسیدگی به بستر خشک رودخانه هیرمند و همچنین بی تفاوتی به حال و روز مردم در ایام طوفانی هوا، بيان كرده وخواستار حل مشکل شدند ایشان با مطرح کردن این سوالات که ایا این استان جزیی از این کشور نیست و کسی صدای خس خس سینه کودکان این مرز و بوم و صداي درخواست کمک مردمانی که در منازلشان در زیر ریگ و ماسه بادی مدفون شده اندرا نمی شنود؟؟ از دو گانگی سیاست های دولت در خصوص رفع مشکلات مردم در مناطق مختلف کشور انتقاد کردند .گفتني است تعدادي از نشریات محلی در اقدامي مردمي با چاپ نامه های مردمی زمينه را برای ابراز نارضايتي ها فراهم نمودند .


For my non perisan speaking user, use: google translator:

http://translate.google.com/translate_t#

No comments:

Post a Comment