Monday, November 30, 2009

بيانيه دانشجويان دانشگاه آزاد نجف آباد به مناسبت 16 آذر

به نام آفريدگار عدل و داد

56 سال گذشت و 16 آذر ديگري فرا رسيد. و چه اين 56 سال بر دانشجو سخت گذشت. دانشجو با تقديم 3 شهيد روزي را در تقويم از آن خود كرد. روزي كه سربازان دولت كودتاي فضل آلله زاهدي به دانشگاه تهران هجوم آوردند و سه تن از دانشجويان را در صحن دانشگاه به خاك و خون كشيدند.

انقلاب به پيروزي رسيد قرار شد دانشجو تاج سراين مملكت باشد، قرار شد حرمتش را پاس بدارند، انتقادش را براندازي نخوانند.

ولي باز چرخ فلك به كام او نگشت.

باز به دانشگاه ها حمله كردند 18 تيرها آفريدند. دانشجو را فريب خورده و آلت دست ناميدند، براي مواظبت از او در هر دانشگاه پايگاه بسيج راه انداختند. آنها را به زندان افكندند، از تحصيل محروم كردند، به جرم انتقاد كردن ستاره دارش كردند.

اين بار موسم انتخابات فرا رسيد دولتي كه سعي مي كرد دانشجويان را با ستاره دار كردن و محروم كردن از تحصيل از كار سياسي دور كند با موج خروشان دانشجويان عليه خود مواجه شد. از كسب راي در دانشگاه ها قطع اميد كرد، اما گذاشت تا به موقع با آنها تصفيه حساب كند. اوحالا با كودتا پيروز انتخابات شده بود و چون خلف صالح خود فضل الله زاهدي كه از كودتاي خود عليه مصدق سرمست بود، اين برادران لباس شخصي را دوباره به ميدان فراخواندند و با ذكر يا زهرا و يا رهبرا به خوابگاه هاي دانشگاه هاي تهران، شيراز ، تبريز و صنعتي اصفهان تاختند.

فعالان سياسي دانشگاه ها را به زندان انداختند. در دانشگاه ها چون زندان ها دوربين هاي امنيتي نصب كردند. بيش از 350 دانشجو را به كميته هاي انظباطي فراخواندند و آنها را مشمول بيش از 100 ترم (يعني 50 سال) تعليق كردند. روز ديگر گفتند علوم انساني و سياسي موجب فساد است و بايد آنها را اسلامي كنيم.

اوين را دانشگاه و ايران را بازداشتگاه كردند.

هان اي برادر من: ايران اين سرزمين زخم خورده از استبداد و استعمار داخلي و خارجي گرفتار اهريمني ديگر شده است، حال اين ما هستيم كه بايد چون اسلاف شهيدمان از اين سرزمين پارسيان در برابر دروغ و استبداد دفاع كنيم.

روي ديگر سخنمان با بسيجيان است كه قرار بود بسيج مستضعفين ياشند نه آلت دست زوزمندان و نه چماقي بر سر ضعيفان. قرار نبود كه در برابر خواست مردم ماشين سركوب شوند. قراربود شما وارثان باقري ها و باكري ها براي ما باشيد نه شعبان بي مخ ها. اي برادر توصيه من به تو اين كلام قرآن است :
« يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين »
« اي کساني که ايمان آوردهايد از خدا پروا کنيد و با راستگويان باشيد »
وعده ما: دوشنبه 16 آذر - ساعت 12 – روبروي دانشکده فني 1
به ياد مظلوميت دانشجو و شهدايش و دانشجويان زنداني

No comments:

Post a Comment