Friday, November 27, 2009

ادامه بازداشت صالح دلدم، مسئول کمیته هنری ستاد مهدی کروبی

کمیته گزارشگران حقوق بشر- صالح دلدم مسئول کمیته هنری ستاد آقای مهدی کروبی در شرق تهران که وظیفه دعوت از هنرمندان و فرهنگیان را بر عهده داشت، پس از 5 ماه بازداشت در بند 209 زندان اوین، از حدود یک ماه پیش به زندان قزل حصار انتقال یافته است.

به گفته وکلای وی، خانمها جعفری و طهماسبیزاده، علت انتقال وی به این زندان نامشخص است و این وکلا تاکنون موفق به مطالعه پرونده موکلشان نشده و از موارد اتهامی " دلدم" اطلاعی ندارند. در مراجعات مکرر این وکلا به شعبه 4 بازپرسی به ریاست بازپرس حاجمحمدی، وی از روال پرونده ابراز بیاطلاعی کرده است. صالح دلدم در شرایطی در زندان نگهداری میشود که دارای بیماری قلبی بوده و نیازمند مراقبتهای پزشکی است . بنابر اظهارات وکلای وی، توجه به 2 ماده قانونی زیر در مورد صالح دلدم ضروری است:

1.طبق ماده 575 قانون مجازات اسلامی مقامات قضایی و یا دیگر مامورین ذیصلاح که برخلاف قانون، دستور توقیف یا دستور بازداشت یا تعقیب جزایی یا قرار مجرمیت صادر نمایند به انفصال دائم از سمت قضایی و محرومیت از مشاغل دولتی به مدت 5 سال محکوم میشوند.

2.از طرفی طبق ماده 576 هر یک از صاحبمنصبان و ماموران دولتی اعم از استانداران و فرمانداران و بخشداران و معاونان آنها و ماموران انتظامی در غیر موارد حکمیت در اموری که صلاحیت مراجع قضایی است دخالت نمایند و با وجود اعتراض متداعیین و یا یکی از آنها و یا اعتراض مقامات قضایی(وکیل)رفع مداخله ننمایند به حبس از 2 سال تا 3 ماه محکوم میشوند.

No comments:

Post a Comment