Friday, November 27, 2009

تنها راه پيروزي همين است : مبارزه ! مبارزه ! مبارزه




متن بيانيه دانشجويان دانشگاه ازاد
«به نام يگانه خالق آزادي»
چندي بود که مي گفتيم و مي شنيديم که صداي پاي فاشيسم و استبداد در راه است و هر روز اين هشدار ها تکرار مي شد. اما امروز چکمه پوشان فاشيسم واستبداد را مي بينيم که با بي شرمي تمام پاي بر گلوي آخرين سنگر آزادي گذاشته اند تا فرياد ما را در گلو خفه کنند ولي بايد بدانند که هرگز نخواهند توانست.اعتراض هاي اين روزها در دانشگاه هاي کشور اعم از سراسري و آزاد به خوبي گوياي ناتواني استبداد در خاموشي فرياد اعتراضي دانشجويان است.
1_در شرايطي که ديپلماسي ماجراجويانه و جاه طلبي هسته اي مي رود تا سايه جنگ را هر روز پررنگ تر از قبل نمايد فاشيسم واستبداد که اين بار از آستين دين بيرون آمده و به تخدير توده ها مي پردازد ،امکان حيات مجدد يافته و هر روز خود را در قالبي نو ارائه مي کند.
سياستها وبرنامه هاي نا کارآمد اقتصادي که به نوبه خود منجر به افزايش فقر و فساد و تبعيض و باز توليد مجدد آنها مي شود_ سرکوب گسترده فعالان دانشجويي ، سياسي، زنان ، کارگران ، معلمان ، قوميت ها و اقليت هاي ديني و...
همه وهمه به نوبه خود منجر به بر باد رفتن منافع ملي مي شود که هر روز گوشه اي از آن را شاهد هستيم.
اين شرايط فقط در حالي امکان تداوم دارند که شرايط کشور در اضطرار باشد و گرنه بنابر تجربه تاريخي در دوران صلح وآرامش، سرکوب و اختناق نمي تواند به اين شدت و گستر دگي باشد و ره به جايي نخواهد برد.
از اين روست که سايه جنگ را نبايد کمتر از خود جنگ در نظر گرفت و اين امر ضرورت تشکيل و حمايت از جبهه اي فراگير فارغ از هر گونه مرز بندي براي صلح را اجتناب ناپذير مي نمايد.
2_ بي شک در اين ميانه شديد ترين سرکوب ها نصيب دانشجويان شده است.چه آنکه ايشان هزينه نقد بي پرواي قدرت را پر داخته و مي پردازند. بازداشت هاي گسترده فعالين دانشجويي که در اين روز ها شدت بيشتري برخود گرفته است،تعطيلي تشکل هاي مستقل و حتي برنتابيدن تشکل هاي صنفي و فرهنگي و بعضا علمي،توقيف نشريات دانشجويي،احکام فله اي منع از تحصيل دانشجويان،اخراج اساتيد و ستاره دار کردن دانشجويان و... از جمله اين موارد است.
البته قطع آخرين رگه هاي ارتباطي تشکل هاي دانشجويي با بدنه حاکميت گرچه در ابتداي امر به نظر مي رسد مي تواندلطمه هايي را به جنبش دانشجويي وارد کند ولي در نهايت اگر به آن توجه شود ثمره ميمون و مبارک استقلال واقعي جنبش دانشجويي را به ارمغان خواهد داشت.
3_در اين غوغاي دانشگاه که آب هر روز بيش از پيش گل آلود ميشود نمي توان از نقش موذيانه احزاب وجريانهاي اصلاح طلب به سادگي گذشت.شارلاتانيزم سياسي و نبود اندک تناسبي ميان قول و فعل گروه هاي اخراج شده از حاکميت تا بدانجا پيش رفته است که رذيلانه براي کسب اندک سهم بيشتري از کيک قدرت به دريوزگي مي افتند و طرفه انکه در دانشگاه به دنبال پايگاه از دست رفته خويش مي گردندتا شايد از گل آلود شدن آب بتوانند تحفه اي بر بندند.
4_ اعتراض هاي اين روزها دردانشگاه ها و زنده نگاه داشتن شعله مبارزه جاي بسي اميد است.کنون که استبداد ديني وحشي گري خود را عريان تر از پيش نمايان مي کند،کوچکترين گام عقب نشيني و مصلحت پرستي به اقتدار بيشتر فاشيسم منجر خواهد شد.
راه حل نهايي که کنون همه از آن صحبت مي کنند ، سازش وتسليم نيست .
مبارزه ونبرد تا استقرار آزادي وحقوق بشر و بر قراري حکومتي دموکراتيک بايد ادامه يابد.
شکل گيري همين تجمعات پي در پي گوشه اي از اين مبارزه است و در رساندن صداي مادانشجويان به گوش مردم و در پي آن برقراري پيوندهاي بيشتر و عميق تر با بدنه اجتماع نقش به سزايي دارد .
تنها راه پيروزي همين است : مبارزه ! مبارزه ! مبارزه!
دانشجويان دانشگاه آزاد
خبرنامه دانشگاه آزاد شهر ري

No comments:

Post a Comment