Saturday, November 28, 2009

اطلاعيه خانواده کبودوند در مورد وضعيت نامناسب وي در زندان




دبيرخانه سازمان دفاع حقوق بشر کردستان
«محمدصديق کبودوند» رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، و سر پرست خانواده کبودوند پس از انتقال به بند 3، 209 در زيرزمين بند 350 در وضعيت نامناسب بهداشتي و تحت فشار رواني قرار دارد.
آقاي کبودوند، در طي نقل و انتقالات در بندهاي زندان اوين از 17 آبان به بند 3، 209 تحت نظارت وزارت اطلاعات منتقل گرديده است. وي که در طي حکمي ناعادلانه به دليل ايجاد سازمان حقوق بشري به يازده سال محکوم گرديد، هنوز پس از سپري کردن بيش از دو سال و نيم از حبس خود قادر به رفتن مرخصي حتي با وجود درخواست دکتر درمانگاه زندان اوين در جهت درمان، نشده است.
اما آنچه خانواده کبودوند را سخت نگران کرده است وضعيت جديد نگهداري وي در زندان اوين مي باشد .
اتاق هاي 30 متري بند 350 دربردارنده 29 نفر در يک اتاق ميباشد. در بند فوق بالغ بر 100 نفر زندان امنيتي نگهداري مي گردند که براي افراد زنداني تنها 2 دوش حمام و 2 سرويس بهداشتي- مخروبه- در نظر گرفته شده است. زمان تعيين شده براي مکالمه با خانواده براي اين زندانيان 5 دقيقه در روز به شرط ها وشروط ها مي باشد.
و اين در حالي صورت مي پذيرد که پس از انتقال وي به اين بند، تمام کتب و دست نوشته هاي وي که شامل تئوري ها يي در زمينه حقوق بشر مي باشد ضبط گرديده است و انتظار اتهام جديدي بر مبناي اين دست نوشته ها دور از ذهن نيست. شرايط، و وضعيت بد بهداشتي بند فوق شرايط زندان را براي کبودوند تحمل ناپذير نموده است.
يادآور مي گردد که محمدصديق کبودوند از تاريخ بهمن 1387 تاکنون اجازه ملاقات حضوري با فرزندان خود را نيافته است.
متاسفانه مظلوميت پدر و سرپرست خانواده ما تنها در حکم وي نيست بلکه بعد از گذشت دو سال و نيم ما شاهد برخوردهاي نامناسب در نگهداري وي هستيم. گويي نگراني هاي ما و مظلوميت ايشان تمامي ندارد.
ما با اظهار نگراني نسبت به وضعيت نگهداري و رفتار با کبودوند در زندان، توجه تمامي سازمان ها و نهادهاي فعال حقوق بشري داخلي و جهاني را به وضعيت جديد وي جلب نموده و درخواست کمک مي نماييم.
تا زمان رسيدگي به وضعيت کبودوند، خانواده وي اقدام به صدور اطلاعيه مي نمايد.

No comments:

Post a Comment