Saturday, November 28, 2009

خانوادهی فریبا پژوه در نامهی اخیر خود خواهان رسیدهگی به وضعیت پروندهی فرزندشان شدند

خانواده فريبا پژوه، روزنامه نگار و وبلاگنویسی که از سه ماه پيش در بند ۲۰۹ زندان اوبن زندانی است، با انتشار نامه ای اعلام کردند که نگران سلامت جسمی و روحی دخترشان و همچنين نگران وضعيت مبهم پرونده او هستند.


خبرگزاری هرانا- حقوق زندانیان: خانواده پژوه همچنين خبر از ارسال پرونده فريبا به دادگاه انقلاب داده و اين سوال را طرح کرده اند که چرا با وجود موافقت دادستان و بازپرس و حتی آنطور که مقامات قضايی گفتند با وجود نظر مثبت ضابطان قضايی چرا فريبا آزاد نشد؟


نامه خانواده فريبا پژوه به شرح زير است:

"پس از سه ماه و به دنبال پيگيری ما و ملاقات با دادستان تهران ،بالاخره روز ۲۸ آبان پرونده فريبا را به داد سرای انقلاب فرستادند.روز سه شنبه ۵ آذر هم فريبا را به دادسرا آوردند که آخرين باز پرسی را داشته باشد.در اين جلسه هم مانند ۳ ماه پيش تنها اتهام تبليغ عليه نظام به او تفهيم شد.ونظر باز پرس هم بر آزادی او با تبديل قرار بازداشت بود.

از آنجا که در ملاقاتهای متعددی که با معاون دادستان خانم دکتر اسدی داشتيم ايشان تاکيد داشتند که نظر دادستان محترم هم بر آزادی فريبا است نمی دانيم که چرا اين امر محقق نشد...سه شنبه آخر وقت خيلی به آقای بيگی اصرار کرديم که به مناسبت عيد قربان دستور تبديل قرار بازداشت را بدهد ولی ايشان گفتند که چهار شنبه و به هر حال نشد....واقعا برا ي ما سوال است که چرا با وجود موافقت دادستان و بازپرس و حتی آنطور که مقامات قضايی گفتند با وجود نظر مثبت ضابطان قضايی چرا فريبا آزاد نشد؟ چرا بايد روزها همچنان در بلاتکليفی بماند؟ از اينکه يک روزنامه نگار جوان و خانواده اش در فشار روانی باشند چه چيزی حاصل خواهد شد؟

ما به عنوان خانواده فريبا پژوه نگران سلامت جسمی و روحی او و همچنين نگران وضعيت مبهم پرونده او هستيم.

No comments:

Post a Comment