Saturday, November 28, 2009

جانب داري اداره كاروضايع شدن حق كارگران شركت خصوصي آفتاب اكباتان

بنا به گفته كارگران شرکت خصوصی آفتاب اكباتان , اين شركت با 100 کارگر حدود یک میلیارد تومان از شهرداری دریافتی دارد. رانندگانی که با خودروهای حمل زباله کار می کنند قبل از این که به شرکت خصوصی واگذار شوند ماهیانه مبلغ 600 الی 800 هزارتومان دریافتی داشته اند و در موعد مقرر نیز بدون معوقه حقوق دریافت می کردند,که شامل حقوق و مزایا و اضافه کاری بوده است .
ساعات کار اين كارگران از 9 شب تا 9 صبح بوده و گاهی اوقات باید تا ساعت 12 ظهر حضور داشته باشند, اگر شغل سختِ آسيب رسان بودن آنها به سلامتي را به همراه ساعات کار و اضافه کاري و شب کاری محاسبه کنیم اين كارگران باید حداقل 2 یا 3 برابر این حقوق دریافت می کردند. اما از پنج ماه پیش کارفرما قرارداد کارگران را لغو کرده و بدون قرارداد به صورت پیمانکاری از کارگران کار می كشد . همچنين حقوق 800 هزار تومانی کارگران به 500 هزارتومان تقلیل پیدا کرده و حتی همین مبلغ اندک نیز به مدت چهار ماه است که به تعویق افتاده است.
این امر باعث شده که کارگران با مراجعه به اداره کار دادخواست های شکایت برای دریافت حقوق معوقه را به این اداره تحویل دهند اما مواردي همچون نفوذ مدير ورياست شركت و تطميع نفرات اداره باعث گرديده است كه به مشكلات اين كارگران رسيدگي نشده و حتي برخي از آنها براي حل اين مساله به سودرئيس شركت از كار اخراج گردند.


آژانس ايران خبر

عکس از ارشیو

No comments:

Post a Comment