Wednesday, November 25, 2009

با تجمعات غيرقانونی ۱۶آذر برخورد میکنيم

خبرگزاری هرانا- حقوق ملی: احمدیمقدم، فرمانده ناجا، با بیان اینکه هنوز از برنامه خاصی که قرار باشد اتفاق بيفتد اطلاعی نداريم تهدید کرد :پلیس با تجمعات غیر قانونی 16 آذر برخورد قاطع می کند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل احمدی مقدم، در همايش پليس، امنيت و افق چشمانداز ۱۴۰۴، در مورد افزايش حضور نيروهای پليس در سطح خيابانها در روز ۱۶ آذر گفت: بستگی دارد که در آن روز چه اتفاقی بيفتد و در حال حاضر تصوری از اتفاق آن روز نداريم بنابراين نمیتوانم پيشبينی برنامه پليس را ارائه دهم.

احمدی مقدم هم چنین در مورد دستگيری يک باند که به گفتهی وی "ضد اخلاقی" بوده افزود: آنچه به آن تمرکز کردهايم امنيت در فضای مجازی و تبادل اطلاعات در اين حوزه است که بستر جرايم نوظهور را موجب شده است به طوری که بسياری از دوستیهای خيابانی را به شکل دوستیهای اينترنتی رقم زده و کار را سختتر کرده است چرا که کاربران اينترنتی اطلاعی ندارند که پشت خط اينترنت چه کسی با آنها صحبت میکند.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز باعث شده گروههای ضد اخلاقی تشکيل شود و پارتیها از بستر اينترنت رواج پيدا کند که گروههای ضداخلاقی نيز از اين مقوله هستند که هنوز در ايران توسعه پيدا نکرده اما شروعش میتواند خطرناک باشد.

وی افزود در اين گروه ۲۵ نفر دستگير شدند که يک طراح داشته و اقدام به عضوگيری کرده است. در اين گروه ۱۲ زوج آن هم متاسفانه همه تحصيلات دانشگاهی داشتهاند و به بحران شديد خانوادگی منجر شده است که البته همه آنها دستگير شدهاند.

به نظر می رسد هشدارهای فرمانده ی ناجا به کاربران اینترنت حاکی از امنیتی تر شدن فضای مجازی باشد.

No comments:

Post a Comment