Wednesday, October 28, 2009

زندانی سیاسی یاسر مجیدی با شرایط بد جسمی بیش از 5 سال است که در تبعید بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی بیرجند زندانی سیاسی یاسر مجیدی در شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا و تحت فشارهای مستمر بازجویان وزارت اطلاعات بیش از 5 سال است که در تبعید بسر می برد.

زندانی سیاسی یاسر مجیدی 30 ساله تنها زندانی سیاسی است که بیش از 5 سال است که در زندان بیرجند در تبعید بسر می برد و همچنین تنها زندانی سیاسی این زندان می باشد.ا و در طی این مدت در قرنطینه زندان بیرجند نگهداری می شود. زندانیان این بند دائم در حال جابجا شدن هستند و تا اینکه با یک زندانی خوی می گیرد او را به جایی دیگر منتقل می کنند هدف از نگهداری او در بند قرنطینه ایجاد فشار روحی علیه این زندانی سیاسی می باشد .

او از ناراحتی حاد آسم رنج می برد و درمیان زندانیان که سیگاری هستند قرار داده شده و همچنین این بند فاقد تهویه می باشد. او بارها دچار حملۀ آسم شد و تا مرز مرگ پیش رفته است. ولی از درمان موثر او تا بحال خوداری شده و بیشتر داروهای مسکن به او داده می شود . آقای مجیدی باید تحت درمان پزشک متخصص قرار گیرد و آزمایشات لازم و همچنین نوع داروی مورد نیاز تجویز شود.این منوط به موافقت بازجویان وزارت اطلاعات می باشد که تا به حال از موافقت با درمان او خوداری کرده اند.

تعداد زندانیانی که در سلولها جا داده می شوند چندین برابر بیشتر از ظرفیت آن است. بطوری که زندانیان باید بصورت کتابی استراحت کنند و به خاطر کمبود اکسیژن دچار سردرد و سایر ناراحتیها شده اند.

غذای زندان بیرجند به لحاظ کمی و کیفی غیر قابل مصرف می باشد و هیچگونه امکان دیگری برای زندانی وجود ندارد . غذای زندانیان فاقد گوشت قرمز و سفید و یا ماهی است و چند سالی است که زندانیان میوه و سبزیجات را به چشم ندیده اند.وقتی که زندانیان اعتراض می کنند به آنها گفته می شود تحریم است و ما بودجه نداریم. ولی بودجه های نجومی برای سرکوب مردم ایران همیشه وجود دارد.

علاوه بر فشارهای غیر انسانی که علیه این زندانی وارد می شود بازجویان وزارت اطلاعات افرادی را که تحت نام انجمن نجات هستند را هر از چند گاهی سراغ این زندانی می فرستند و ضمن تهدید و اذیت وآزار این زندانی از او می خواهند که با آنها همکاری کند و علیه اعتقادات خودش برای آنها کتاب بنویسد . به او بارها گفته اند که هر گونه تغییر در شرایطش منوط به همکاری با آنها است .لازم به یادآوری است که انجمن نجات وابسته به وزارت اطلاعات است و بطور مستمر علیه زندانیان سیاسی که هوادار مجاهدین هستند فشار وارد می کنند . آنها به راحتی به زندانها تردد می کنند و قدرتی مافوق در زندانها دارند.تا به حال گزارشات متعددی از زندانیان سیاسی در این باره دریافت کرده ایم.

پدر و مادر سالخورده او که دچار ناراحتی جسمی متعددی هستند و باید مسافت طولانی راه وهزینه زیاد متحمل شود تا بتوانند با فرزندشان ملاقات کنند . آنها به خاطر شرایطی که دارند هر چند ماه یک بار با او می توانند ملاقات کنند.خانواده مجیدی تا به حال با چندین وکیل صحبت کرده اند تا پیگیر وضعیت حقوقی فرزندشان باشند ولی بازجویان وزارت اطلاعات اجازه دسترسی به پرونده را به وکلایش نمی دهند. و هیچکس مسئولیت پرونده فرزندشان را بعهده نمی گیرد و جوابگوی آنها نیست و این خانواده را از جائی به جای دیگر احاله می دهند. از طرفی دیگر بازجوی وزارت اطلاعات در کرج بنام محبی که در دستگیری و اذیت و آزار خانواده ها و بازجوئی آنها در بند سپاه زندان گوهردشت نقش دارد. برخوردی غیر انسای با این خانواده دارد و آنها را مورد تهدید قرار میدهد.

لازم به یاد آوری یاسر مجیدی در سن 21 سالگی و در سال 1380 در کرج به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین دستگیر شد و بیش از 8 ماه تحت شکنجه های قرون وسطائی وزارت اطلاعات قرار داشت. او به 28 سال زندان محکوم شد و پس از 3 سال زندان از زندان گوهردشت کرج به زندان بیرجند تبعید شد و از آن تاریخ تا به حال در زندان بیرجند در تبعید بسر می برد.او تنها زندانی سیاسی که که تا به حال بیش از 5 سال که در تبعید بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛تبعید زندانیان سیاسی به نقاط دور دست برای تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی و خانواده اش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 آبان 1388 برابر با 28 اکتبر 2009

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


No comments:

Post a Comment