Wednesday, October 28, 2009

کارگران پرریس سنندج و حکایت تکراری تجمع و اعتراض به اخراج غیر قانونی

مایندگان کارگران نساجی پرریس سنندج روز چهارشنبه در اعتراض به دروغپردازی کارفرمای شرکت در مقابل استانداری کردستان تجمع کرده و خواهان ملاقات با مسوولان ذیربط شدند.
کارفرمای این شرکت پس از ماهها مقاومت در مقابل رای ديوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به کار 35 کارگر اخراجی شرکت سرانجام تابستان امسال اقدام به تمکین ظاهری نموده و کارگران راوادار به امضای قرارداد 30 ماهه نمود.
کارفرما پس از امضای قرارداد بازهم اجازه ورود به کارخانه را به کارگران نداده و به آنان اظهار داشته من پول دارم شما بروید خانه هایتان و هر ماه برای دریافت حقوق به کارخانه بیایید.
قرارداد 95 روزه کارگران 17 مهرماه به اتمام رسیده ولی کارفرما از تمدید آن خودداری می کند در حالیکه حقوق مدت قرارداد را نیز به کارگران پرداخت نکرده است .
این درحالیست که کارگران اخراجی برای باز گشت بکار حاضر به امضای قرارداد موقت 95 روزه و حتی صرفنظر از مطالبات حقوق 5/1 ساله خود شده اند.ولی کارفرما همچنان به بهانه های واهی و با توسل به دروغپردازی و امضای قراردادهای واهی از بکارگیری مجدد آنان امتناع می کند.بگفته کارگران معلوم نیست کارفرمای پرریس با اتکا به چه پشتوانه ای از رای دیوان عدالت اداری تمکین نمی کند و هیچ کاری هم از دست مسوولان استان برای وادارکردن او برنمی آید.
عکس از ارشیو

No comments:

Post a Comment