Tuesday, October 27, 2009

تدابير امنيتی لازم برای روز ۱۳ آبان، تشکيل واحدهای بسيج در مدارس ابتدايی
















رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان کل کشور از تشکيل واحدهای مقاومت موسوم به « مقاومت اميدان» در سطح مدارس ابتدايی کشور خبر داد.

به گزارش هرانا به نقل از ايسنا، سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدصالح جوکار، صبح سهشنبه در يک نشست خبری اظهار کرد: طی روزهای آينده يعنی در ايام هفته بسيج دانشآموزی ، واحدهای مقاومت اميدان در سطح مدارس ابتدايی کل کشور تشکيل میشود.

وی اضافه کرد: ما تا کنون در مدارس راهنمايی و متوسطه واحدهای مقاومت داشتيم و امسال در شش هزار مدرسه ابتدايی نيز واحدهای مقاومت دانشآموزی را تشکيل خواهيم داد. اين واحدها وظيفه ترويج فرهنگ بسيجی را خواهند داشت و مسووليت اين امر بر عهده معلمان بسيجی گذاشته شده است.

رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان همچنين با اشاره به راهپيمايی روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ما میدانيم عدهای فريبخورده میخواهند از اين فضاها و ايام الله استفاده کنند؛ زيرا مشت گره کرده مردم ما در روز ۱۳ آبان همواره به سمت استکبار جهانی بوده است؛ بنابراين دشمن تلاش میکند از اين فرصت استفاده کند ولی مردم ما با بصيرتی که دارند توطئهها را خنثی میکنند.

جوکار همچنين با بيان اين که تدابير امنيتی لازم برای راهپيمايی روز ۱۳ آبان انديشيده شده است، تاکيد کرد: همگی شعارها و مشتهای ما در اين روز بايد به سمت آمريکا و قدرتهای سلطهگری باشد که میخواهند جلو پيشرفت ما را بگيرند.

وی در ادامه با بيان اين که امروز جلوههای ايثار در هشت سال دفاع مقدس به الگويی برای ديگر کشورها در عرصه مقاومت از جمله فلسطين و لبنان تبديل شده است، افزود: ريشه بسيج دانشآموزی در ايثار ، فداکاری ، تلاش و مسووليتپذيری دانش آموزان ما در هشت سال دفاع مقدس است و نماد و الگوی مقاومت و ايثار ، شهيد حسين فهميده است.

رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان کل کشور همچنين با اشاره به اين که اين سازمان چهار ماموريت اصلی را در دستور کار خود دارد ، اظهار کرد: اولين ماموريت سازمان تشکيل و اداره بخشی از بسيج دهها ميليونی با جذب نيرو از ميان دانشآموزان و فرهنگيان است. امروز ۳۰ درصد از فرهنگيان و معلمان و ۶۰ درصد از دانشآموزان در دوره متوسطه و رهنمايی به عضويت اين سازمان درآمدهاند.

جوکار ادامه داد: مقابله با تهديدات نرم دشمنان با هدف توانمندسازی اعضا و تعميق بينش و بصيرت سياسی و بهرهگيری از توانمندی فرهنگيان بسيجی در عرصه مقابله با اين تهديدات از ديگر اهداف سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان است. ارتقای توان علمی دانشآموزان بسيجی در راستای حضور فراگير در نهضت نرمافزاری و توليد علم و نيز هدايت و حمايت نخبگان بسيجی و افراد خلاق محور ، فعال محور و مهارت محور برای پرورش نيروی انسانی طراز انقلاب اسلامی و راه امام راحل، اهداف سوم و چهارم سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان محسوب میشود.

وی در ادامه با اشاره به برنامههای سازمان بسيج دانشآموزی از هفتم تا ۱۳ آبان، «دانشآموز بسيجی الگوی دانايی ، بصيرت و ولايتمداری» را شعار امسال هفته بسيج دانشآموزی عنوان کرد و گفت: حفظ روحيه افتخار ، کارآمدی و مسووليتپذيری در جوانان و نوجوانان کشور، ترويج و گسترش فرهنگ و تفکر بسيجی ، تبيين دستاوردهای سازمان در عرصههای علمی، فرهنگی و سازندگی ، روشنگری و آگاهسازی جامعه هدف در مسائل فرهنگی ، سياسی و اقتصادی ، ارتقای روحيه استکبار ستيزی و آرمانخواهی و معرفی الگوهای موفق در عرصههای مختلف از جمله مهمترين اهداف برنامههای امسال در هفته بسيج دانشآموزی محسوب میشود.

رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان کل کشور با اشاره به برنامههای اولين روز از هفته بسيج دانشآموزی اظهار کرد: «دانشآموز بسيجی ايثار و شجاعت» شعار اين روز است. در اين روز مراسم ميثاق با شهيدان در مشهدالشهدای شلمچه، تجديد ميثاق با آرمانهای امام و بيعت مجدد با مقام معظم رهبری در حرم امام ، مراسم جشن ميلاد امام رضا(ع) ، در سراسر کشور به ويژه در استانهای تهران و خراسان رضوی ، فارس و قم ، غبارروبی از مزار شهدا و مراسم بزرگداشت شهيد فهميده در بهشت زهـرا برگزار خواهد شد.

جوکارشعار « دانشآموز بسيجی ، رافت و عدالت» را شعار دومين روز از هفته بسيج دانشآموزی امسال عنوان کرد و افزود: حضور گسترده در نمازهای جمعه در سراسر کشور و اجرای برنامه کوهپيمايی خواهران و برادران دانشآموز بسيجی از عمده برنامههای اين روز خواهد بود.

وی « دانشآموز بسيجی ، قرآن و ولايت» را شعار سومين روز از هفته بسيج دانشآموزی عنوان کرد و گفت: اجرای مرحله اول مسابقات قرآن و عترت دانشآموزی در سطح مدارس کل کشور و اجرای مراسم صبحگاه مشترک دانشآموزان بسيجی در مراکز استانها از اعم برنامههای اين روز محسوب میشود.

رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان کل کشور در ادامه با اشاره به تشکيل واحدهای مقاومتهای اميدان در روز دهم آبان ماه امسال افزود: دانشآموز بسيجی، تلاش و قناعت شعار چهارمين روز از هفته بسيج دانشآموزی است. در اين روز مسابقه دو رهروان شهدا و اجرای طرح رهروان شهيد فهميده در چهار استان جنوبی کشور يعنی خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سيستان و بلوچستان در اين روز برگزار خواهد شد. در مسابقه دو ، هر دانشآموز با نام يک شهيد شرکت خواهد کرد و در برنامه طرح رهروان شهيد فهميده دانشآموزان ۱۳ ساله با لباس بسيج دانشآموزی و نمادهای سازمانی برنامه را اجرا خواهند کرد.

جوکار در ادامه گفت: در چهارمين روز از هفته بسيج دانشآموزی يعنی در روز دوشنبه ۱۱ آبان ماه که با شعار دانشآموز بسيجی ، معنويت و بصيرت همراه است، ۷۰۰ يادواره شهدای دانشآموز به همراه يادواره مرکزی شهيد فهميده و شهدای معلم و دانشآموز در کرج با حضور يکی از مقامات کشوری برگزار میشود.

وی در تشريح برنامههای روز سهشنبه ۱۲ آبان اظهار کرد: « دانشآموز بسيجی، خودباوری و خلاقيت» شعار ششمين روز از هفته بسيج دانشآموزی امسال است. در اين روز آغاز فعاليت انجمنهای علمی دانشآموزان در ۳۳۰ پايگاه علمی کشور ، تجديد از ۶۵۰ دانشآموز برگزيده بسيجی و رتبههای زير ۱۰۰۰ کنکور کارشناسی امسال را شاهد خواهيم بود. در اين روز هم چنين از دومين بازی يارانهای سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان که يکی از راهکارهای مقابله با تهديدات نرم است رونمايی خواهد شد.

رييس سازمان بسيج دانشآموزی و فرهنگيان کل کشور در پايان درباره برنامههای آخرين روز از هفته بسيج دانشآموزی يعنی روز ۱۳ آبان گفت: « دانشآموز بسيجی، استکبارستيزی و مقاومت» شعار آخرين روز از هفته بسيج دانشآموزی خواهد بود. ما در اين روز شاهد حضور سازمانيافته و پرنشاط سه ميليون دانش آموز بسيجی در راهپيمايی روز ۱۳ آبان در سراسر کشور با عنوان حماسه اتحاد و استکبارستيزی خواهيم بود. همچنين در اين روز مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمريکا در سطح مدارس ابتدايی کشور برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment