Tuesday, October 27, 2009

گزارش تكميلي از اعتصاب كارگران نانوايي سنندج در روز دوشنبه





















کارگران خباز طی چندين مرحله مکاتبات و جلسات اداری با فر مانداری بر سر افزایش دستمزد و عدم رسیدگی به خواست آنان با تصمیم جمعی به این نتیجه رسیدند که در تاریخ 4 آبانماه دست به یک اعتصاب سراسری در سطح شهر سنندج بزنند.
با اعلام این خبر از طرف سندیکای کار گران خباز سنندج ، فر مانداری و نیرو های امینتی با تهدید کارگران که گویا عواملی در داخل شما رخنه کرده و این کار یک اغتشاش است , با ایجاد فضای رعب و وحشت از اعتصاب آنان جلوگیری بعمل آورند.
سرانجام در روز شنبه دوم آبانماه کارگران خباز تصمیم می گیرند که اعتصاب را به صورت مرحله ای ادامه دهند. به این ترتیب با مشورت جمعی به این نتیجه رسیدند که اولین حرکت اعتصابی خود را از روز دوشنبه 4 آبانماه از ساعت 6 صبح تا ساعت 9 صبح به مدت 3 ساعت ادامه دهند. استانداری کردستان که از این تصمیم مطلع شده بود ,در ساعات پایانی یکشنبه شب سوم آبانماه نمایندگان کار فر مایان را به استانداری فرا می خواند و به آنها می گوید که باید این اعتصاب صورت نگیرد و استانداری نامه مربوط به افزایش دستمزد ها را تنظیم كرده و قرار شده است که از روز 5 شنبه اجرا شود.نماینده کار فر مایان همان شب با نماینده کارگران خباز تماس گرفته و به آنها اطلاع میدهند که این اعتصاب صورت نگیرد چرا که استاندار خود شخصا کار ها را پیگیری و تا روز 5 شنبه افزایش دستمزد ها عملی خواهد شد.
با توجه به این تصمیم و عقب نشینی استانداری در آخرین دقایق تعدادی از کارگران این را حربه همیشگی کار فرمایان تشخیص دادند .
طبق آخرین خبر موثق از 450 واحد نانوائی در شهر سنندج 150 واحد از ساعت 6 تا ساعت 9 صبح دست از کار کشیده و عملا 150 واحد بر اساس تصمیم قبلی دست به اعتصاب زدند.

No comments:

Post a Comment