Monday, October 26, 2009

گسترش شایعه فوت افتخار برزگریان در بازداشتگاه اطلاعات شهر مشهد

در پی بیاطلاعی از وضعیت دانشجوی بازداشتی پس از 45 روز:
با گذشت بیش از 45 روز از بازداشت افتخار برزگريان عضو سابق انجمناسلامی دانشجويان دانشگاه فردوسی و علوم پزشكی مشهد، همچنان شبهه در مورد وضعيت سلامتی وی وجود دارد. این فعال دانشجویی زندانی از اولین روز بازداشت تا کنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است.


به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی افتخار برزگریان كه در انتخابات ریاست جمهوری مشاور ارشد ستاد دانشجویان مهدی كروبی در استان خراسان رضوی بود در اواخر شهریور سال جاری طی یورش نیروهای امنیتی در شهر مشهد دستگیر و به مكان نا معلومی منتقل شد و تاكنون هیچ یك از اعضای خانواده اش موفق به كسب هرگونه اطلاعی در مورد علت بازداشت، وضعیت سلامتی و محل نگهداری وی نشده اند.

در هفته های اخیر شایعاتی مبنی بر مرگ افتخار برزگریان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد شنیده شد است ولی مسئولین نهادهای امنیتی و قضایی شهر مشهد تا کنون ازارائه هرگونه توضیحی در مورد سلامتی افتخار برزگریان خودداری می کنند و عدم هرگونه تماس تلفنی این دانشجوی زندانی با خانواده اش، شایعه فوت این دانشجوی زندانی را تقویت کرده است.

عدم اجازه تماس تلفنی به این فعال دانشجوی بازداشتی و مبهم بودن علت و مکان بازداشت وی بر شدت نگرانی خانواده وی افزوده است. نگرانی دانشجویان مشهد در مورد سلامتی افتخار برزگریان سبب شده است که این جمله بین فعالین سیاسی و دانشجویی مشهد دهان به دهان بچرخد که "آیا افتخار برزگریان زنده است؟"

No comments:

Post a Comment