Wednesday, October 28, 2009

محرومیت از تحصیل برای دانشجوی دانشگاه علامه



شاهین نقاشیان دانشجوی ترم 7 رشتهی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به از طرف کمیتهی انضباطی دانشگاه به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

به گزارش کمیته حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتخابات ریاستجمهوری شاهین نقاشیان با شرکت در تجمع اعتراضی دانشجویان و سخنرانی در اعتراض به دیکتاتوری مسئولین دانشگاه و همچنین دفاع از استاد اخرج شده ي دانشکده؛ دکتر مهیار داشاب، بلافاصله به کمیتهی انضباطی احضار و با موارد اتهامی همچون؛ «ایجاد بلوا و آشوب با هماهنگی قبلی در دانشگاه»، «ایجاد اخلال و وقفه در برنامه و نظم دانشگاه» و عدم رعایت مقررات روبهرو میشود.

نقاشیان با توجه به این اتهامات به خاطر عدم رعایت مقررات به منع از تحصیل به مدت یک نیمسال و ممنوع الورود شدن به دانشگاه محکوم میشود.

مسئولین دانشگاه با خطاب قرار دادن وی به عنوان «عنصر اصلی همهی آشوبها» به نقاشیان میگویند «تحصیلات تکمیلی را در خواب هم نخواهی دید.»

پیش از این در خرداد ماه 78 وی پس از شرکت در تجمعات اعتراضآمیز دانشجویی یک ترم از تحصیل محروم شده بود. شاهین نقاشیان در طی دوران تحصیل خود بارها به کمیتهی انضباطی احضار و از طرف مسئولین دانشگاه مورد تهدید قرار گرفته بود.

در روزها اخیر چندین تن از دانشجویان دانشگاه علامه با محرومیت از تحصیل مواجه شدهاند، امری که در طول دو سال اخیر بسیاری از دانشجویان این دانشگاه با آن روبهرو شدهاند.

No comments:

Post a Comment