Monday, October 26, 2009

تجمع کارگران معترض شیراز:بخش خصوصی شدیم بیکار و بی پول شدیم















تجمع کارگران معترض به واگذاری صوری مخابرات در شیراز:بخش خصوصی شدیم بیکار و بی پول شدیم!

جرس:جمع کثیری از کارگران شرکت کارخانجات مخابراتی راه دور شیراز صبح دوشنبه در اعتراض به نحوه خصوصی سازی صنایع خواستار مطالبات صنفی خود شدند و با تجمع در مقابل استانداری فارس اعتراض کردند.


این کارگران که از نحوه خصوصی سازی شرکت خود ناراضی بودند شعار می دادند"بخش خصوصی شدیم بیکار و بی پول شدیم"،"زندگی و معیشت حق مسلم ماست"به نحوه واگذاری شرکت مخابرات ایران و همچنین وضعیت صنفی خود اعتراض داشتند.


هاشم شمشیری نایب رئیس شورای اسلامی کار و بازرس شورای هماهنگی استان فارس که در این تجمع حضور داشت به خبرگزاری ایسنا گفت"از وقتی شرکت ما به بخش خصوصی واگذار شد و سهامداران شرکت را خریداری کردند، روز به روز وضعیت ما بحرانی تر شد. در سفر دوم احمدی نژاد به شیراز نیز زیرنظر هیأت حمایت از صنایع و مدیریت دولتی قرار گرفتیم و هیأتی نیز از وزارت صنایع اینجا معرفی شد و در حالی که قرار بود به شرکت بحران زده ما نقدینگی 5 میلیارد تومانی تزریق شود اما هیچ حمایتی از طرف دولت و هیأت اجرایی نشد."


وی تاکید کرد که"هم اکنون بیش از9 ماه از حقوق خود را طلبکاریم که رقم آن بیش از 9 میلیارد تومان است. این در حالی است که تا آخر شهریور می بایست بیش از 300 نظر بازنشسته داشته باشیم اما هیچ کس بازنشسته نشده، هیچ گونه کاری هم از جانب دولت صورت نگرفته باید سئوال کرد کارخانه ای که تا چند سال پیش حرف اول را در خاورمیانه می زد چرا حالا باید بحران زده باشد؟ مسئولین استان، صنایع و معادن، استاندار و دیگر مقامات کشوری هم هیچ گونه حمایتی از ما نکردند."


شمشیری گفت که" وضعیت بحران زده شرکت علاوه بر بی پولی و عدم پرداخت حقوق برای کارگران مشکلات روحی، روانی را نیز برای آنها به دنبال داشته به طوری در طول این مدت 30 نفر از کارگران به دلیل بحران پیش آمد، مجبور به جدایی و طلاق از همسران خود شده اند و 2 نفر هم خودکشی کرده اند، ضمن اینکه حکم مصادره منازل تعدادی از کارگران هم صادر شده است."


وی تاکید کرد"کارگران تجمع خود را تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهند داد اما سئوال ما از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی این است که آنها اکنون کجا هستند تا از نزدیک شاهد اعتراض شدید کارگران باشند، آیا صرف حرف زدن مشکلی را حل می کند؟"

No comments:

Post a Comment