Tuesday, November 3, 2009

تجمع خانواده هاي زندانيان سياسي؛ حکم حبس براي يکي از متهمان

راديو بي بي سي , 28 اكتبر 2009 - اتهامات سهراب پور در يکي از محاکمات دستجمعي قرائت شد
براي يکي از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات حکم حبس قطعي صادر شده و خانواده هاي تعدادي از زندانيان تجمع اعتراضي برگزار مي کنند.
روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان،، خبرگزاري فارس به نقل از عليرضا جعفريان، وکيل مدافع ايمان سهراب پور، از متهمان پرونده اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، گزارش کرد که دادگاه براي موکل او حکم سه سال حبس قطعي صادر کرده است.
آقاي جعفريان افزوده است که طبق قانون، آقاي سهراب پور مي تواند ظرف بيست روز نسبت به حکم صادره اعتراض کند و افزوده است که نسبت به اين حکم اعتراض خواهد کرد.
وکيل مدافع ايمان سهراب پور گفته است که اتهامات موکل او شامل اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام حکومتي از طريق شرکت در تجمعات غيرقانوني، ايجاد شبهه جعل در نتيجه انتخابات، سلب اعتماد عمومي نسبت به حاکميت و مراجع رسمي کشور، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حرکات غيرمتعارف، ايجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سي دي و اعلاميه تحريک آميز بين تجمع کنندگان و اغتشاشگران بوده است.
خبرگزاري فارس توضيح نداده است که آيا رسيدگي به پرونده آقاي سهراب پور در دادگاه بدوي خاتمه يافته و دادگاه تمامي اتهامات فوق را محرز دانسته است يا نه.
ايمان سهراب پور در سومين محاکمه دستجمعي بازداشت شدگان وقايع بعد از انتخابات، که از تلويزيون دولتي جمهوري اسلامي پخش شد، حضور داشت.
در دادخواست دادستان ايمان سهراب پور متهم شده بود که با حضور در محلهاي اغتشاش، اقدام به پخش ي دي و اعلاميه هاي تحريك آميز بين مردم كرده است.
ظاهرا آقاي سهراب پور در جريان تظاهرات اعتراضي نسبت به نتيجه اعلام شده انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري بازداشت شد و زنداني شد.
اواسط شهريور ماه، به نقل از محمد مصطفايي، وکيل دادگستري، گزارش شد که اگرچه وکالت ايمان سهراب پور و تعداد ديگري از بازداشت شدگان وقايع بعد از انتخابات را قبول کرده، اما به موکلان خود دسترسي ندارد و مانند خانواده اين افراد، از شرايط بازداشت، نوع و ماهيت اتهام موکلان خود اطلاعي ندارد.
تجمع خانواده هاي زندانيان
خانواده شماري از کساني که به اتهام ارتباط با اعتراضات نسبت به نتيجه اعلام شده انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در زندان به سر مي برند گفته اند روز چهارشنبه، 28 اکتبر (6 آبان)، در برابر ساختمان دادستاني تهران، واقع در خيابان پانزده خرداد، تجمع اعتراضي برگزار خواهند کرد.
تجمع کنندگان در اطلاعيه اي که با امضاي 'خانواده هاي زندانيان سياسي' منتشر کرده اند گفته اند که هدف از اين تجمع اعتراض به طولاني شدن مدت بازداشت و کندي روند رسيدگي به پرونده هاي بستگان آنان و بحراني کردن قضاي کشور توسط دولت است.
اين خانواده ها همچنين حمله ماموران دولتي به مراسم دعاي کميل در پنجشنبه هفته گذشته و بازداشت تعدادي از شرکت کنندگان در اين مراسم را تقبيح کرده اند.
آنان هشدار داده اند که تجمع مسالمت آميز اولين گام اعتراضي است و در صورتيکه به خواست آنان توجهي نشود، در مراحل بعدي اقداماتي مانند تحصن، اعتصاب غذاي دستجمعي و شکايت به نهادهاي و مراجع قانوني و حقوق بشري بين المللي را مورد توجه قرار خواهند داد.
خانواده زندانيان سياسي روز سه شنبه با انتشار نامه سرگشاده اي خطاب به روحانيون و مراجع تقليد، بروز و تشديد بحران پس از انتخابات را به 'فتنه انگيزي ها و آشوب طلبي هاي جريان تندرو موجود در جناح اصولگرا' نسبت دادند.
در اين نامه آمده است که بستگان زنداني اين خانواده ها بيش از چهار ماه است که در بازداشت به سر مي برند و اعضاي خانواده هايشان اطلاعي از نحوه رسيدگي به اتهامات آنان ندارند.
صادر کنندگان اين نامه سرگشاده ضمن تاکيد بر عزم خود به برگزاري تجمع و در صورت لزوم، اقدامات ديگري پس از آن، نسبت به آنچه که انحراف جمهوري اسلامي از اهداف اوليه آن خوانده اند ابراز تاسف کرده اند.
خانواده هاي برخي از بازداشت شدگان معترض به نتيجه انتخابات در هفته هاي اخير در مواردي در برابر زندان اوين اجتماع کرده اند اما ظاهرا اقدام آنان نتيجه اي نداشته است.
اخبار مربوط به تجمع برنامه ريزي شده براي روز چهارشنبه به طور وسيع در سايت هاي اينترنتي مختلف منعکس شده بود.

No comments:

Post a Comment