Saturday, December 19, 2009

حمله ماموران جمهوری اسلامی به یک پناهنده در ترکی

شبکه جبش راه سبز (جرس): روز سه شنبه روزنامه گاردین گزارش داد که یک زن ایرانی که به گفته وی، پس از آنکه در زندان به وی تجاوز شده بود از کشور خود به ترکیه گریخت، در جریان اقدام برای کسب پناهندگی در ترکیه نیز مورد تهاجم و حمله فیزیکی مأموران جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
مریم صبری، 21 ساله، به آن روزنامه بریتانیائی گفت که دو مرد که از پشت به وی نزدیک شدند، او را به زمین انداخته و با مشت و لگد مضروب کرده اند.
گاردین نوشت که صبری حدس می زند آن حمله در انتقام از اتهامات وی علیه مقامات ایرانی انجام گرفته باشد، اما پلیس ترکیه وجود انگیزه سیاسی برای آن تهاجم را منتفی دانسته است.
به گزارش تلوزیون واشنگتن، صاری گفت که چهره مهاجمان را ندیده است، زیرا حمله خیلی سریع صورت گرفت و هوا نیز تاریک بود. آن دو مرد چیزی خطاب به او یا یکدیگر نگفتند، و بلافاصله پس از حمله به وی، گریختند.
آن حادثه روز شنبه در شهر کایسری (قیصریه) در نواحی مرکزی ترکیه که صابری دوران انتظار برای پذیرش درخواست پناهندگی اش به غرب را طی میکند، بوقوع پیوسته است. صبری تهاجم یاد شده را به دفتر کمیسیون پناهندگان سازمان ملل در ترکیه اطلاع داده و تقاضا کرده است که به محل دیگری منتقل شود.
حمله مزبور 2 روز پس از آن رخ داد که صبری در مصاحبه ای با بی بی سی، اتهام تجاوز به خود (در دوران بازداشت در ایران) را تکرار کرد.
وی میگوید که پس از بازداشت شدن در جریان مراسمی که در 30 ژوئیه به یادبود چهلم ندا آقاسلطان در گورستان بهشت زهرا برگزار شد، چهار بار مورد تجاوز قرار گرفته است.
مهدی کروبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفته است که چندین نفر از زنان و مردان معترضی که پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری ژوئن دستگیر شده و در بازداشتگاه کهریزک محبوس شدند، در آنجا مورد تجاوز قرار گرفته اند.
مقامات ایران اتهامات در آن زمینه را تکذیب کردند و قوه قضائیه ایران پرونده ای علیه مدعیات مهدی کروبی تشکیل داد.
در اوائل ماه جاری، صبری گفت که پدر و برادرش چندین بار بازداشت و مضروب شده اند تا او را برای بازگشت به ایران، تحت فشار قرار دهند.

No comments:

Post a Comment