Tuesday, December 29, 2009

کالبد شکافي جسد کشته شدگان؟

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۸


سايت راديو فرانسه: 28 دسامبر 2009 - به قلم : فرنگيس حبيبي
در فرداي عاشوراي تهران در گيري ها ميان مخالفان و نيرو هاي بسيج در مقابل بيمارستان ابن سينا در غرب تهران ادامه يافت به نوشتۀ روزنامۀ لوموند شماري از هواداران ميرحسين موسوي و نزديکان خويشان وي براي اداي احترام و تحويل جسد سيد علي موسوي، خواهر زادۀ مير حسين موسوي در مقابل بيمارستان جمع شده بودند که مورد حملۀ نيروهاي پليس و لباس شخصي قرار گرفتند.
در طول روز خبرهايي مبني بر ناپديد شدن پيکر کشته شدگان منتشر شد و برادر سيد علي موسوي از ربوده شدن جسد برادرش سخن گفت. ساعاتي بعد خبر گزاري دولتي ايرنا اعلام کرد که جسد پنج کشته شده در درگيري هاي روزعاشورا براي تحقيقات و کالبد شکافي نگاه داشته شده است.
اين درحاليست که اطلاعات متفاوتي در بارۀ چگونگي وقوع مرگ خواهر زادۀ ميرحسين موسوي منتشر شده است. روزنامۀ لوموند به نقل از سايت نوروز نوشته است که کشته شدن وي بر پايۀ يک طرح برنامه ريزي شده و در رديف 'قتل هاي هدفمند' بوده است و اتومبيلي با پنج سرنشين سيدعلي موسوي را هنگام خروج از منزلش تعقيب کرده و سپس يکي از سرنشينان اتومبيل او را هدف گلوله قرار داده است.
سايت هاي موافق دولت گفته اند که مرگ سيد علي موسوي و برخي ديگر 'مشکوک و در چارچوب پروژۀ کشته سازي' به وقوع پيوسته است. با اين حال تلويزيون دولتي پرس- تي وي شمار کشته شدگان در تظاهرات ديروز را در سراسر ايران هشت تن گزارش کرده است
در حالي که سايت هاي مخالفان امروز، دوشنبه، از بروز درگيري ميان مردم و يگان ويژه در خيابان کريم خان خبر مي دهند، که با پرتاب گاز اشک آور و کوکتل مولوتف همراه بوده است، خبر گزاري فرانسه خبر هايي از دستگيري شماري از شخصيت هاي ردۀ دوم اپوزيسيون دولت دهم گزارش کرده است . حشمت الله طبرزدي، عليرضا بهشتي، قربان بهزاديان نژادو محمد باقريان از نزديکان مير حسين موسوي و مرتضي حاجي و حسن رسولي دو تن از مسئولين بنياد باران متعلق به محمد خاتمي در ميان دستگير شدگانند.
موج دستگيري هاي جديد واکنش منفي بسياري از محافل بين المللي را برانگيخته است. اتحاديه اروپا خشونت عليه تظاهر کنندگان راکه ' مي کوشند حق آزادي بيان خود را اعمال کنند' محکوم کرده است. روسيه نيزضمن ابراز نگراني از مسئولان خواسته است خويشتنداري کنند.

No comments:

Post a Comment