Tuesday, February 2, 2010

بيانيه شماره 2 شوراي صنفي دانشکده کامپيوتر پيرامون واقعه اخير

ژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳


امروز دانشجويان دانشگاه علم و صنعت در مسجددانشگاه تهران مراسم هفتم دختر دانشجويي كه هفته قبل توسط يك كاميون در محوطه اين دانشگاه كشته شد،برگزار كردند. دراين مراسم رئيس دانشكده با دانشجويان وارد صحبت شده وگفته تصادف توسط كاميون صورت نگرفته و يك كاميونت بوده و بالاخره اتفاقي است كه افتاده است . دانشجويان به وي اعتراض كردند كه كه شما حتي يك معذرت خواهي هم نكرديد . رئيس دانشكده نيز وسط حرف دانشجويان تجمع راترك كرده بود. دانشجويان متعاقب اين امر يك بيانيه داده اند كه بشرح زير است:

مرگ دردناک همکلاسيمان چنان بهت آور و حيرت انگيز بود که هيچ انسان باشرافتي نمي تواند از کنار آن به راحتي رد شود. زير گرفتن يک دانشجوي دختر توسط يک کاميونت – که راننده آن فاقد گواهينامه و بي اطلاع از کوچکترين نکات ايمني بود- در دانشگاهش، در محلي که هر روز صدها نفر از آن عبور مي کنند تنها گوشه اي از فاجعه اي بود که رخ داد. اما آنچه بيش از پيش بر درد و حزنمان افزود پاسخ مسئولان بر اين بي تدبيري و سهل انگاري بود.
ابتدا روابط عمومي دانشگاهي که کارفرماي هر طرح عمراني داخل دانشگاه است به جاي پاسخ گويي شفاف در قبال کشته شدن يک دانشجو، اين حادثه وحشتناک را سانحه رانندگي خطاب مي کند و در کمال تعجب محل وقوع حادثه را محوطه کارگاه ساختماني مي داند و چنان از هندزفري مرحومه ياد ميکند که گويي هندزفري عامل حادثه بوده است. حال آنکه شاهدان عيني نه آنان که دست پرورده تخيل ايشانند- به خوبي از چند و چون حادثه خبر داده اند.
آنگاه نوبت به رسانه ها مي رسد و بيشرمي و گستاخي تا آنجا ادامه مييابد که "هندزفري عامل کشته شدن يک دختر دانشجو ميگردد."
در پايان شخص رئيس دانشگاه به عنوان مسئول هر حادثه بزرگ و کوچک در محيط دانشگاه، به جاي پاسخگويي در برابر دانشجويان، در موشکافي واقعه!!! با ذکر جمله تاريخي:
"وسيله نقليه اي که دانشجوي متوفي با آن برخورد کرده است کاميون نبوده بلکه کاميونت بوده است. "
اين چنين متواضعانه مسئوليت پذيري خود را در قبال جان دانشجويان به مرثه ي ظهور مي گذارد.
آقاي رئيس! بد نيست بدانيد که کاميونت با دانشجو برخورد کرده و بعيد مي دانيم دانشجو چندان تمايلي به برخورد با کاميونت داشته باشد و از طرفي بحث بر سر کاميون يا کاميونت، از بار مسئوليت شما چيزي کم نمي کند.
جاي تأسف است که شخصي که در مسند رياست دانشگاه تکيه زده به جاي عذر خواهي از جامعه دانشگاهيان و همدردي با خانواده آن مرحومه اين چنين سخن مي راند. و چه وحشت آور است حال خانواده ي آن مرحومه که دختر عزيزشان در دانشگاهش با کاميونت به فجيع ترين شکل ممکن کشته شده و حال اينگونه شاهد ابراز همدردي مسئولين هستند.
با مشاهده ي اين اتفاقات به ياد کلامي از مولاي متقيان علي (عليه السلام) مي افتيم که فرمودند:
"اگر مسلماني بر اثر شنيدن اين واقعه از غصه بميرد نه تنها بر او ملامتي نيست بلکه از نظر من شايسته است”
اينک شوراي صنفي به عنوان نماينده دانشجويان، رئيس دانشگاه را موظف به پاسخگويي مسئولانه و شفاف در قبال کشته شدن اين دانشجو مي داند و بي شک دانشجويان دانشکده کامپيوتر، تا روشن شدن دلايل حادثه و مشخص شدن تمامي افرادي که با اهمال و بي توجهي آنها چنين حادثه شومي به وقوع پيوسته است، ساکت نخواهند نشست. براستي چه تضميني وجود دارد که حوادثي از اين دست، بار ديگر جان دانشجويان را تهديد نکند؟
شوراي صنفي دانشکده کامپيوتر

http://newsagency-ina.com/News-Details.aspx?newsId=31099&back=1

No comments:

Post a Comment