Tuesday, February 2, 2010

معاون قوه قضائیه: ۹ نفر دیگر از معترضان بزودی اعدام خواهند شد

سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۸۸

معاون قوه قضائیه ایران می گوید 9 نفر از متهمان اعتراضات اخیر در ایران بزودی اعدام خواهند شد. بگفته او پرونده فرزندان هاشمي رفسنجانی نیز به دادسراي تهران ارسال شده و در موعد مقرر به آن رسیدگی خواهد شد.

خبرگزاری فارس به نقل از سخنان حجتالاسلام سيد ابراهيم رئيسي در قم گزارش داد که 9 نفری که قرار است بزودی اعدام شوند در جريان آشوبهاي اخير دستگير شده اند و "هر كدام به يكي از جريانهاي ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگيزه نفاق و براندازي نظام در اغتشاشات حضور يافتهاند."



دولت ایران روز پنجشنبه دو نفر از معترضان به نتایج انتخابات اخیر در ایران را بجرم "محاربه" اعدام کرد.



حجتالاسلام سيد ابراهيم رئيسي همچنین با اشاره به در خواستهای مکرر مبنی برمحاکمه فایزه و مهدی هاشمی، فرزندان هاشمی رفسنجانی گفت ": اراده دستگاه قضايي امروز بر اين امر استوار شده است كه به هيچ عنوان رسيدگي به اتهامات كساني كه منتسب به خواص هستند را كنار نخواهد گذاشت."



وی در ادامه گفت پرونده فرزندان هاشمي رفسنجانی نیز به دادسراي تهران ارسال شده و در موعد مقرر به آن رسیدگی خواهد شد.



وي همچنین تأكيد كرد: "دستگاه قضائي براي هيچ شخصيتي حاشيه امن قرار نخواهد داد و همه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود و براي آنها به هيچ عنوان رويكرد اغماض و كوتاهي را پيش نخواهيم گرفت."



گفته میشود برای پیشگیری از انجام این تهدیدها، مهدی هاشمی که بیش از همه از سوی اصولگرایان متهم به دست داشتن در ناآرامی های پس از انتخابات است به خارج از کشور سفر کرده است.



دانشگاه آزاد اسلامی می گوید که او برای سرکشی به وضعیت شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در خارج به سر می برد. در این حال، علی اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش خواسته که جهت اخذ دیپلم دکتری اقامتش را در خارج تمدید کند.

رادیو فرانسه

No comments:

Post a Comment