Monday, February 8, 2010

شرایط سخت معیشتی کارگران نساجی مازندران

ارگران نساجی مازندران این روزها وضعیت بدی را می گذرانند به نحوی که بنا به گفته مسئولین خانه کارگر این استان، 5 ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.


خبرگزاری هرانا- نصراله دریابیگی، دبیر اجرایی تشكیلات خانه كارگر استان مازندران ضمن ابراز تاسف از وضعیت بد معیشتی كارگران نساجی مازندران و عدم دریافت حقوق در 5 ماه گذشته گفت: ما در حالی جشن پیروزی انقلاب را برگزار میكنیم كه بسیاری از كارگران كه در پیروزی انقلاب نقش ارزندهای داشتهاند پس از انقلاب شغل و معیشت خود را از دست دادهاند و كارگرانی كه نقش موثری در فروپاشی رژیم گذشته داشتهاند و به عنوان صاحبان اصلی انقلاب محسوب میشوند امروز نگران زندگی خود و آینده فرزندان خویش هستند.

به گزارش آفتاب، وی در ادامه به شعار عدالت و مهرورزی در دولت دهم اشاره كرد و افزود : امروز كارگران زحمتكش و كمدرآمد تشنه عدالت و مهرورزیاند.

دریابیگی خاطرنشان ساخت: متاسفانه بعضی از مسئولین فقط شعارهای زیبایی در حمایت از كارگران و فقرا سر میدهند و حتی به رهنمودهای امام و رهبری هم توجه نمیكنند كه فرمودند: كارگری افتخار است و كسانیكه نمیتوانند برای مردم كار كنند استعفاء بدهند.

دبیر اجرایی خانه كارگر مازندران به وضعیت بسیار اسفناك كارگران نساجی مازندران (طبرستان ، تلار، گونی بافی ، فایناس و دفتر مركزی این واحد در تهران) اشاره كرد و گفت: در این مقطع حساس كه نرخ بیكاری بالاست و گرانی و تورم در مازندران بیداد میكند، كارگران نساجی مازندران كه 5 ماه حقوق دریافت نكردهاند و با مشكلات شدید روحی و روانی و شرمندگی نزد خانوادههای خود مواجهاند.

دریابیگی خطاب به همه مسئولین خصوصاً رییس جمهوری و استاندار مازندران و مسئولین ذیربط گفت: كارگران نساجی خواهان اقدام سریع نسبت به بلاتكلیفی خود و رفع شدید معضلات معیشتی خویش و پرداخت حقوق معوقه خود هستند.

وی در ادامه با انتقاد ازشركت سرمایهگذاری بانك ملی گفت: كم نیستند مدیرانی كه در این شركت حقوق یك ماهه آنها برابر است با حقوق یكساله یك كارگر و اگر این افراد دو ماه حقوق نگیرند مطمئناً با ریخت و پاشهایی كه دارند ادامه زندگی شرافتمندانه برای آنها امكانپذیر نخواهد بود، پس چگونه میپذیرند كه كارگران نساجی 5 ماه حقوق دریافت نكنند و به زندگی خود ادامه دهند آیا خود را میتوانند جای این كارگران قرار دهند.


http://www.hra-news.org/news/12774.aspx


عکس از ارشیو

No comments:

Post a Comment