Tuesday, February 2, 2010

'آماده باش کامل' پلیس در روز ۲۲ بهمن

نیروی انتظامی روز دوشنبه ۱۲ بهمن با انتشار بیانیه ای ابراز آمادگی کرده است که "با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود و آماده باش کامل در سراسر کشور" به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن کمک کند.


خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: نیروی انتظامی ابراز آمادگی کرده است که "با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود و آماده باش کامل در سراسر کشور" به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن کمک کند.

به گزارش بی بی سی فارسی همزمان، سپاه محمد رسول الله تهران، که مسئولیت حفظ امنیت پایتخت را به عهده دارد، در اطلاعیه ای به مناسبت دهه بزرگداشت انقلاب، خواستار آن شد که ۲۲ بهمن امسال به روز "عبور از فتنه ها" تبدیل شود.

این اظهارات در شرایطی بیان می شوند که مخالفان دولت، از قصد خود برای برگزاری راهپیمایی اعتراضی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داده اند.

در صریح ترین اظهار نظر در این زمینه، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران اصلی مخالفان دولت، در روز شنبه با از مردم ایران خواستند در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت گسترده داشته باشند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله در گفت و گو با خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت که نیروهای وی اجازه نخواهند داد تا "فتنه گران وارد صحنه ۲۲ بهمن شوند."

در پی آخرین تظاهرات بزرگ مردم که در روز عاشورا (ششم دی ماه) صورت گرفت، مسوولان انتظامی و امنیتی هشدار دادند که دیگر اجازه قدرت نمایی مخالفان را در خیابان ها نخواهند داد.

این هشدار در پی آن مطرح شد که نیروی انتظامی با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن دست کم ۸ نفر را در جریان حوادث روز عاشورا در تهران تایید کرد.

اعتراضات مخالفان دولت در این روز با برخورد مأموران حکومتی به خشونت کشیده شد و مأموران پلیس هم در مواردی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

درحاالی که منابع غیررسمی آمار بازداشتیان را بسیار بیش تر می دانند اما سه روز بعد از این تظاهرات، فرمانده نیروی انتظامی با خبر دادن از دستگیری حدود ۵۰۰ نفر در روز عاشورا توسط مأموران پلیس، اظهار داشت "این بار قرار بر این است که با دستگیر شدگان مثل سابق مدارا نشود".

اسماعیل احمدی مقدم با "محارب" دانستن کسانی که به پلیس حمله کرده یا شعارهای تند سر می دهند، هشدار داد: "در صحنه های بعدی پلیس نمی ایستد که کتک بخورد، بلکه برخورد شدیدتری خواهد داشت".

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم دو روز بعد از اعتراضات مردمی عاشورا با صدور بیانیه ای هشدار داد که "خط جدید فتنه و آشوب به پایان خود نزدیک شده است".
جمعه گذشته آیت الله جنتی که دبیر شورای نگهبان، در خطبه نمازجمعه تهران شرکت کنندگان در تظاهرات ضدحکومتی را "مفسد فی الارض" دانست و از مسئولان خواست که نسبت به آنها "رحم" نداشته باشند.

گفتنی است دو نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات به نام های محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی پوربه منظور ایجاد وحشت در بین مردم، بامداد پنج شنبه 8 بهمن ماه بدون اطلاع خانواده و وکیل و به صورت غیرمنتظره ای از سوی حکومت، اعدام شدند.

No comments:

Post a Comment