Thursday, January 14, 2010

اعتصاب کارگران شرکت آونگان اراک ادامه دارد

اعتصاب کارگران شرکت آونگان اراک ادامه دارد

خبرنامه دانشگاه آزاد اراک

کارگران شرکت آونگان اراک که طی سالهای گذشته بنابر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی حکومت اسلامی به بخش خصوصی واگذار شده بود پس از ماه ها انتظار همچنان به دنبال حقوق و مزایای عقب افتاده خود در اعتصاب به سر می برند. گفتنی است کارگران این شرکت 8 ماه هست حقوق خود را دریافت نکرده اند و مدیران این شرکت در پاسخ به در خواست این افراد اعلام میکنند هیچ حقوقی ندارند که به آنها پرداخت کنند و حتی در قبال درخواست بازنشستگی این افراد نیز اعلام میکنند هیچ پولی برای بازنشستگی آنها ندارند.

این کارگران که چندی قبل در پی اعتراض خود به عدم دریافت حقوقشان با سرکوب شدید نیروی انتظامی مواجه شده بودند امروز و دیروز در مقابل درب این کارخانه تجمع و علیه مدیران این شرکت شعار سر دادند.

روز چهارشنبه دوم دی ماه کارگران این شرکت اعتراضی سراسری را ترتیب داده بودند و در پی این اعتراض شعارهایی علیه دولت احمدی نژاد سر دادند. این اعتراض خود جوش با حضور نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و ده ها کارگر این شرکت بازداشت و صدها تن دیگر نیز مورد ضرب وشتم شدید قرار گرفتند.

روز گذشته نیز کارگران این شرکت با در دست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود ما خواهان حقوق قانونی خود هستیم تجمع دیگری را بر پا کردند. یک کارگر این شرکت با چشمانی گریان فریاد میزد هشت ماه هست گرسنه ایم دیگری نمی توانیم با دست خالی به خانه برویم. انصاف کجاست؟ مرگ قرار نبود بر دست کارگران بوسه بزنند چرا بر سرمان باتوم می کوبید؟ مگر ما غیر از حقوق مان چه چیز طلب کرده ایم؟ یکی به داد ما برسد فریاد ما را به گوش جهانیان برسانید بگذارید دنیا بداند ما در این حکومت اسلامی چه میکشیم. ای مرگ بر این دولت ای مرگ بر این حکومت

سوال اینجاست در حکومتی که خصوصی شدن راهی به بخشش اموال عمومی به سپاه و بسیج ندارد و چیزی که بر باد دادن بیت المال نیست اجرایی شدن این قانون که سبب بیکاری هزاران کارگر و گرسنگی آنها شده است چه لزومی دارد؟ آیا این غارت اموال مردم نیست؟ آیا نتیجه اش گرسنگی و فقر هزاران خانواده نیست؟

در حکومتی به نام عدل علی بر سر کارگر گرسنه باتوم می زنند اصل 44 یعنی جان و مال و ناموس مردم را به نام سپاه و بسیج زدن.

23 دی ماه 88

ایران پرس نیوز




عکس از آرشیو

No comments:

Post a Comment