Thursday, January 28, 2010

احمدی مقدم: حفظ نظام هیچ جای مدارا ندارد

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا امروز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین، با اشاره ی غیر مستقیم به اعدام محمدرضا علی زمانی و آرش رحمانی، توطئه و براندازی را مستحق آزادی در نظام ندانست و گفت: اصلی که مطرح است حفظ نظام است که هیچ جای مدارا ندارد.
خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نبود شدت عمل در برابر عوامل حوادث اخیر تنها به دلیل روشن نبودن حقایق بود، گفت: از امروز دیگر جای مدارا وجود ندارد.
به گزارش پرچم، اسماعیل احمدی مقدم امروز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین، توطئه و براندازی را مستحق آزادی در نظام ندانست و اظهار داشت: امروز دیگر بحثی از ۱۳ میلیون و ۲۴ میلیون نفر نیست و آنچه مطرح است حفظ نظام است که هیچ جای مدارا ندارد.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات، نخبگان به چند دسته تقسیم کرد و گفت: عده ای از نخبگان، مخالف نظام و همراه با دشمن هستند، عده ای دیگر طالب قدرت هستند و از هیچ ابزاری برای رسیدن به آن فروگذار نمی کنند که نماد این دسته می تواند آن کسی باشد که بدون در نظر گرفتن آبروی نظام مطالبی که به اثبات نرسیده بود را در مورد کهریزک و “عاطفه امام” و “ندا آقا سلطان” مطرح کرد.

وی همانند آیت الله خامنه ای حوادث بازداشگاه کهریزک را پذیرفت و گفت: از ابتدا، بردن این بازداشت شدگان به کهریزک اشتباه بود ولی در آن شلوغی ها چند نفر(؟!) مامور هم اشتباه کرده اند اما جوسازیهای رسانه ای که این مسایل و اشتباهات را بزرگ نمایی کرد، به طوری بود که اگر ۱۰ سال بعد کتابی در این باره نوشته می شد، تصور براین می نمود که مردم به خاطر این موضوعات به خیابان آمده اند.

وی با بیان اینکه بخشی از نخبگان سیاسی کشور، نسبتشان را با دشمن مشخص نکرده اند و از اصابت موشک کروز درصورت رای نیاوردن، صحبت می کنند، گفت: از ابتدای دولت نهم سخنانی مبنی بر ایجاد سازمان رای که شبیه شرکت های هرمی عمل می کند توسط عده ای مطرح شده و از ابزارهایی مانند فیس بوک در این راه، استفاده شد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه سخنانش تحلیل نیست و بر اساس اطلاعات، عنوان می شود، ابراز داشت: این سازمان رای هم برای انتخابات و هم به منظور هدایت اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات طراحی شد.

وی برخورد انتظامی در روزهای اول ناآرامی های پس از انتخابات را پرهزینه و کم نتیجه ارزیابی کرد و گفت: فتنه گران مرکز تجمع آرایی را تشکیل داده بودند و طبق اعترافات در همان روز انتخابات ساعت چهار بعداز ظهر متوجه شدند که به جز در اردبیل، شکست خورده اند اما تصمیم گرفتند به خانه آقای موسوی بروند و به او تبریک بگویند و ساعت ۱۱ شب آقای موسوی اعلام پیروزی کرد و این احتمال وجود دارد که آقای موسوی فریب خورده باشد که اگر ایشان آن را بپذیرند باید از مردم عذرخواهی کند و مردم نیز خواهند پذیرفت.

وی مبحث پوشش اخبار وسیع تر شبکه های بی بی سی و صدای آمریکا را به ساماندهی اعتراضات مردمی نسبت داد و گفت: جالب است که از روز انتخابات، شبکه بی بی سی فارسی، به صورت 24 ساعته درآمد و به همراه صدای آمریکا ( VOA ) به اتاق جنگ روانی و هدایت عملیات به صورت عریان تبدیل شد و ما بعد از ظهر جمعه متوجه شدیم در این مکان، ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند و بعد از ورود نیروها به منطقه متوجه شدیم که در این مکان نه تنها برنامه ضبط و ارسال می شود بلکه ارتباط مستقیم آن هم از همین تهران برقرار است.

او در ادامه درباره ی محسن مخملباف گفت: اما به نظر می رسد که برخلاف روشن شدن موضوعات هنوز هم اگر کسی مثل مخملباف مزخرفنامه ای را که برای خندیدن و گذران اوقات خواندنی است، می نویسد و خود را سخنگوی آقای میرحسین معرفی می کند و یا در بیانیه پس از عاشورا نام از مردم خداجو می برد هیچ اعلام برائتی از سوی وی انجام نمی گیرد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به گذاشتن مامور برای هر نفر نیست و فقط مبادی و منابع را حفاظت می کنند، اشکالاتی که به نیروی انتظامی در رابطه با شنود مکالمات تلفنی و نقض اصول قانون اساسی گرفته می شود را بی اساس دانست و گفت: از تمام کسانی که در عرصه فضای مجازی به ما در حفظ نظام کمک می کنند تشکر می کنم.


http://www.hra-news.org/news/12810.aspx

No comments:

Post a Comment