Friday, January 29, 2010

وضعیت نامناسب رشید اسماعیلی در زندان اصفهان

رشید اسماعیلی عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان با گذشت بیش از 40 روز از بازداشت همچنان در زندان اصفهان و در وضعیت نامناسبی به سر می برد.خبر
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: گفته می شود رشید اسماعیلی در وضعیت نامناسبی به بند کشیده شده است.



رشید اسماعیلی در پی احضار به اداره اطلاعات اصفهان در سوم دی ماه گذشته بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شد ، اتهامات وی توهین به مقام رهبری ، و اقدام علیه امنیت ملی است. اما از سوی دیگر با این که نزدیک به 40 روز باز بازداشت وی می گذرد مقامات قضایی تا کنون جواب درستی به خانواده وی نداده اند.

عسل اخوان فعال دانشجویی و از نزدیکان رشید با اشاره به دیدار خانواده اسماعیلی با فرزندشان به ادوارنیوز گفت: در آخرین دیداری که خانواده رشید با وی داشتند وضعیت روحی وی را بسیار مناسب ارزیابی کردند و وضعیت جسمی او هم ظاهرا خوب بوده است. اما با وجود گذشت بیش از 40 روز هنوز خبری از آزادی وی حتی به صورت موقت با قرار کفالت یا وثیقه نیست و مسئولین پاسخگو نیستند که دلیل طولانی شدن بازداشت وی بر چه اساس است.از طرف دیگر با وجود اینکه مدتی طولانی از بازداشت رشید می گذرد هنوز بازجویی های ادامه دارد و این خودش جای سوال دارد که بعد از 40 روز ، ماموران امنیتی در مورد چه موضوعاتی می توانند بازجویی کنند.

اخوان ادامه داد: وضعیت روحی و جسمی رشید در این دیدار خوب بوده است، مانند همیشه قوی ، امیدوار و مصمم بوده ، اما به هرحال رشید تحت مراقبت پزشک بوده و دارو مصرف می کرده است ، پس شرایط زندان برایش خطرناک است.از طرف دیگر این بازداشت بلند مدت هیچ دلیل منطقی نمی تواند داشته باشد و جواب ندادن هر روز مسئولین، قضیه بازداشت بلند مدت را بیش از پیش غیرقانونی می کند.

رشید اسماعیلی، روزنامه نگار، فعال دانشجویی و فعال حقوق بشر ، از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه است که در دوره کارشناسی ارشد حقوق بشر با فشار وزارت اطلاعات محروم از تحصیل شده است.


No comments:

Post a Comment