Tuesday, January 26, 2010

فشارهاي بين المللي باعث عقب نشيني رژيم و آزادي يک زنداني سياسي شد

Iranian Human rights reports that Iranian regime has Released a Political Prisoner named Seyyed Hassan Ahmadian (age 54) from 209 section at Evin Prison. This is a result of Pressure from International Human right Organizations.

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران ،زنداني سياسي سيد حسن احمديان که به بيماريهاي متعدد و وخيم دچار بود بر اثر فشارهاي بين المللي ،رژيم ناچار شد که او را شب گذشته آزاد کند.
زنداني سياسي سيد حسن احمديان اردستاني 54 ساله و مسئول ستادهاي مردمي آقاي موسوي که از شنبه هفته گذاشته وضعيت جسمي اش به وخامت گراييده بود . او را از بند 209 زندان اوين به بيمارستان آتيه منتقل کردند ولي با مخالفت بازجويان وزارت اطلاعات و عباس جعفري دولت آبادي از ادامه معالجه محروم وبه بند 209 زندان اوين منتقل شد . براي تحت فشار قرار دادن آقاي احمديان و ساکت کردن خانواده وي او را از روز چهارشنبه 30 دي ماه به طور ناگهاني و با گفتن دروغ به هبنديانش مبني براينکه به بيمارستان منتقل مي شود او را به سلولهاي انفرادي بند 240 زندان اوين منتقل کردند.

خانواده احمديان که از آن روز به بعد هيچگونه اطلاعي از او نداشتند به اکثر بيمارستانهاي تهران مراجعه کردند که با اظهار بي اطلاعي بيمارستانها مواجه مي شدند.با پيگيريهاي مستمر خانواده و شرايط حاد جسمي او شب گذشته با سپردن وثيقه 500 ميليوني و فشارهايي بين المللي ناچار به آزادي وي شدند. سيد حسن احمديان ساعت 24:00 شب گذشته از زندان اوين آزاد شدند.بخاطر شرايط حاد جسمي قرار است امروز به بيمارستان منتقل شود

سيد حسن احمديان در روز 18 شهريور ماه در محل کارش با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهاي انفرادي بند 209 زندان اوين انتقال يافت وبه مدت 36 روز در سلولهاي انفرادي تحت بازجوئي بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشت . پس از آن به مدت 1 ماه به سلولهاي 2نفره بند 209 منتقل گرديدو تا قبل از انتقال به بيمارستان در سلولي بسر مي برد که چند برابر ظرفيتش زنداني در آن جاي داده بودند و حدود 27 زنداني در آن در بازداشت بسر مي بردند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،خواهان آزادي فوري و بي قيد وشرط تمامي زندانيان سياسي و بخصوص زندانيان سياسي که با شرايط حاد جسمي در زندان بسر مي برند است و از کميسر عالي حقوق بشر و مراجع بين المللي خواستار ارجاع پرونده نقض شديد و سيستماتيک حقوق بشر اين رژيم به شوراي امنيت سازمان ملل براي گرفتن تصميمات لازم اجرا است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
05.12.1388


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۱/۵

No comments:

Post a Comment