Friday, January 29, 2010

بازداشت عبدالله صدوقی فعال آذربایجانی

عبدالله صدوقی فعال مدنی آذربایجانی و از هواداران تیم تراکتورسازی روز دوشنبه ۲۸ دی ۸۸ توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده است.



خبرگزاری هرانا - حقوق ملی: عبدالله صدوقی فعال مدنی آذربایجانی و از هواداران تیم تراکتورسازی روز دوشنبه ۲۸ دی ۸۸ توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده است.

به گزارش ساوالان سسی، مامورین اداره اطلاعات روز دوشنبه ۲۸ دی ۸۸ هنگامی که عبدالله صدوقی به همراه برادرش حسین صدوقی در منطقه نصف راه تبریز بودند به آنها حمله کرده و پس از ضرب و شتم اقدام به بازداشبه گزارش ساوات این افراد نموده اند. از این بین حسین صدوقی پس از چند ساعت بازداشت آزاد شده است اما عبدالله صدوقی پس از گذشت ۱۱روز همچنان در بازداشت به سر می برد.


اتهام این فعال آذربایجانی تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ و تکثیر پوستر تبلیغاتی تیم تراکتورسازی تبریز عنوان شده است و پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی هاشم زاده در جریان است.

پیش از این نیز چاپخانه و لیتوگرافی نگار و عافیت و صوتی تصویری آذربایجان در رابطه با این پرونده از سوی ادارات اطلاعات و اماکن تبریز پلمپ و محمد علیمرادی، داود شیری و چندین تن دیگر در این ارتباط بازداشت شده بودند.

بازداشت فعالین فرهنگی آذربایجانی و پلمپ مراکز چاپ و انتشار پوسترهای تیم تراکتورسازی تبریز و آزار و اذیت صاحبان آنها در حالی صورت می پذیرد که این پوسترها پس از کسب مجوز نشر از باشگاه تراکتورسازی و با موافقت اصولی اداره ارشاد تبریز انتشار یافته بود.

مسابقات تیم تراکتورسازی تبریزدر ماههای اخیر به صحنه طرح مطالبات ملی و زبانی آذربایجانیها تبدیل گشته است و ماموران امنیتی ایران سعی در محدود کردن بروز احساسات ملی آذربایجانیها پس از مسابقات این تیم را دارند.


http://www.hra-news.org/news/12860.aspx

No comments:

Post a Comment