Thursday, January 28, 2010

اعدام دو عضو انجمن پادشاهی/ متهمان پیش از انتخابات بازداشت شده بودند

ادوارنیوز: دادسراي عمومي و انقلاب تهران، امروز اعلام کرد حكم دو نفر به نامهاي محمدرضا عليزماني و آرش رحمانيپور كه به تاييد دادگاه تجديدنظر تهران رسيده بود سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محكومان به دار مجازات آويخته شدند. دادسرای تهران این افراد را مرتبط با حوادث روز عاشورا دانسته و همچنین خبر از صدور حکم اعدام برای نه تن دیگر داده است.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، دو فردی که امروز اعدام شده اند اساسا در ارتباط با پرونده انجمن پادشاهی و در فروردین ماه (سه ماه قبل از انتخابات) بازداشت شده بودند و همکاری در انفجار شیراز از جمله اتهامات آنها بود.

بر اساس این گزارش یکی از اتهامات آرش رحمانی، جوان نوزده ساله ای که امروز اعدام شد اقدام برای تهیه مواد منفجره بوده است که مستند دادگاه در این ارتباط چند کیسه "کود شیمیایی" بوده است.

براساس این گزارش اعدام آرش رحمانی که تا چندی پیش در اتاق های عمومی بند209 نگهداری می شد، به شدت غیرمترقبه بوده و وی بر اساس وعده بازجویانش در انتظار تخفیف و لغو مجازات اعدام در محاکم بالاتر بوده است.

آرش رحمانی پور البته در یکی از دادگاه های نمایشی پس از انتخابات حاضر و به اعتراف علیه خود پرداخت، درحالی که پیش از انتخابات بازجویی ها از وی پایان یافته بود اما در پروژه ای به مدیریت سعید مرتضوی، دادستان پیشین این جوان به دست داشتن در اعتراضات پس از انتخابات نیز اعتراف کرد. اعترافات رحمانی پور یکی از بخش های مهم دادگاه نمایشی پس از انتخابات بود به طوری که شب قبل از برگزاری دادگاه وی به همراه چند متهم دیگر جهت "تمرین اعترافات" به سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی (محل برگزاری دادگاه) آورده شدند و در حضور مرتضوی به تمرین اعترافات پرداختند، اعترافاتی که در آنها حتی از زمانسنج برای تنظیم وقت استفاده می شد.

یکی از فعالان سیاسی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت و پس از مدتی آزاد شد با اشاره به اینکه چند روزی با آرش رحمانی پور هم بند بوده است، گفت: "وی جوانی خوش برخورد بود و تصور خودش و هم بندانش این بود که این حکم بر اثر جریانات بعد از انتخابات صادر شده و قطعا اجرا نخواهد شد، خود آرش هم در توصیف روند دادرسی اش در مدتی که با وی هم بند بودم و از وضعیت حکمش پرسیدم گفت: طناب اعدام دور گردنم نازک شده است".

http://advarnews.biz/humanright/10353.aspx

No comments:

Post a Comment