Wednesday, January 27, 2010

دستگیری یک نفر به عنوان عامل ترور دادستان خوی

استاندار آذربایجان غربی خبر داد که با تلاش نیروهای اطلاعاتی ملقب به سربازان گمنام امام زمان و همکاری هنگ مرزی عامل ترور دادستان شهرستان خوی دستگیر شد.


خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: استاندار آذربایجان غربی از دستگیری عامل ترور دادستان شهرستان خوی خبر داده است.

به گزارش مهر، وحید جلال زاده در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: بر اساس سرنخ های موجود شب گذشته در پی درگیری نیروهای اطلاعاتی ملقب به سربازان گمنام امام زمان و ماموران هنگ مرزی استان با اعضای گروه پژاک (پ.ک.ک) عامل ترور دادستان شهرستان خوی شناسایی و دستگیر و چند نفر از افراد این گروه نیز کشته شدند.

وی افزود: فرد دستگیر شده هم اکنون توسط نیروهای امنیتی استان تحت بازجویی قرار دارد.

فرماندار شهرستان خوی نیز در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید دستگیری عامل ترور دادستان خوی از ذکر هرگونه جزئیات عملیات فوق و دستگیری عامل ترور خودداری کرد و گفت: هم اکنون با وجود دستگیری عامل ترور تحقیقات کامل در خصوص این ترور ادامه دارد.

ابراهیم محمدلو در خصوص چگونگی دستگیری عامل ترور اظهار داشت: با توجه به سرنخ های موجود و تحقیقات نیروهای امنیتی خوشبختانه توانستیم بر اساس رد زنی ها عامل این حادثه را شناسنایی و به موقع دستگیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات کامل این خبر متعاقبا اعلام می شود.

دادستان شهرستان خوی دوشنبه هفته گذشته بر اثر شلیک دو گلوله توسط افراد ناشناس مقابل درب منزلش کشته شد.

لازم به یادآوری است که پس از دستگیری سه نفر به اتهام ترور دادستان خوی و گمانه زنی در مورد مسئول بودن گروه پژاک در رابطه با این ترور،عبدالرحمان حاجی احمدی، رهبر حزب آزاد کردستان (پژاک)، ضمن اعلام بی خبری ازعوامل انجام دهنده آن، به روزگفت : "بنده هیچ اطلاعی در رابطه با عوامل دخیل در انجام این ترور ندارم".

گفتنی است سرکوب دگر اندیشان توسط دادگاه های انقلاب جمهوری اسلامی به باز تولید خشونت منجر می شود.

No comments:

Post a Comment