Thursday, January 28, 2010

خامنه اي ميگويد آمريكا از طريق اينترنت مداخله ميكند

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۱/۸


واشنگتن تايمز 7/11/88

رهبر عالي ايران روز سهشنبه آمريكا را به تلاش براي استفاده از اينترنت به عنوان ابزاري براي مقابله با جمهوري اسلامي متهم كرد, و گفت كه چنين سياستي تنها استيصال آمريكا را نشان ميدهد.
وزير خارجه هيلاري كلينتون هفته گذشته پكن و ساير دولتها را نسبت به پايان دادن به سانسور اينترنتي به چالش كشيد, و چين را همراه با ايران, عربستان سعودي و سايرين به عنوان اصليترين سركوبگران آزادي آنلاين معرفي كرد.
اينترنت در آشوب داخلي ايران بعد از انتخابات بحث برانگيز ژوئن به اصليترين صحنه نبرد تبديل شده است, و مقامات دسترسي به برخي وبسايتهاي اپوزيسيون را بلوكه ميكنند و ايرانيان حامي اصلاحات براي گسترش سخن در مورد اعتراضهاي جديد از آن استفاده ميكنند.
مقامات دولتي اعتراضهاي اپوزيسيون بعد از انتخابات رياست جمهوري را به عنوان يك تلاش تحت حمايت خارجي براي تضعيف نظام اسلامي دولت ايران به تصوير كشانده اند.
تلويزيون دولتي به نقل از رهبر عالي آيت الله علي خامنه اي در يك سخنراني گفت, ”آمريكاييها گفته اند كه آنها براي كمك به آنها براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران از طريق اينترنت 45 ميليون دلار گردآوري كردهاند.“
او گفت, ”اين تصميم اوج استيصال دشمن را نشان ميدهد. آنها در گذشته دهها ميليارد دلار خرج مقابله با ايران كرده اند.“
سناي آمريكا در ماه ژوئيه به تصويب قانون قربانيان سانسور ايران راي داد كه كمك هزينه تا 50 ميليون دلار را براي توسعه كانالهاي خبري فارسي زبان, حمايت از اينترنت ايران و مقابله با تلاشهاي دولت در بلوكه كردن آن را تصويب ميكند...

No comments:

Post a Comment