Wednesday, December 23, 2009

صدور احکام سنگين براي دانشجويان دانشگاه شيراز

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۲


بنا به اعلام کميته گزارشگران حقوق بشر، سيد حامد کاووسي از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه شيراز در روز 13 آبان در دانشگاه شيراز، از سوي شعبه 2 دادگاه انقلاب شيراز به سه سال حبس تعزيري محکوم شده است.
اتهام وي اقدام عليه امنيت داخلي کشور از طريق شرکت در تجمعات غير قانوني و تبليغ عليه نظام به نفع گروهها و سازمانهاي مخالف از طريق سر دادن شعارهاي ضد ولايت و ضد مسئولين مملکت اعلام شده است. همچنين پرونده ديگري براي سيد حامد کاووسي در شعبه 115 دادگاه عمومي شيراز در حال رسيدگي است. بنا به گفته وکيل کاووسي، اين شعبه بدون احضار متهم به دادگاه براي وي به اتهام اخلال درنظم عمومي و توهين به مقامات حکم حبس به صورت غيابي صادر کرده که تاکنون اين حکم به متهم يا وکيل وي ابلاغ نشده است.
لازم به ذکر است اين دانشجوي دانشگاه آزاد مرودشت از تاريخ 13 آبان تاکنون در بازداشت به سر ميبرد و هماکنون در زندان عادلآباد شيراز نگهداري ميشود. بنابر گزارشهاي دريافتي محمد تابع محمدي از ديگر دانشجويان بازداشتشده به 4 سال حبس تعزيري محکوم شده است. 45 تن از دانشجويان ديگر نيز به احکام جزاي نقدي، حبسهاي کوتاهمدت و حبسهاي تعليقي محکوم شده اند.
پيش از اين نيز دادگاه انقلاب شهر شيراز احکام قضايي 8 دانشجوي ديگر و يک استاد دانشگاههاي شهر شيراز را اعلام کرده بود.

No comments:

Post a Comment