Tuesday, February 2, 2010

!? مصباح یزدی: اکنون باید رافت داشت یا شمشیر کشید

در کنار صلح جهاد را نیز داریم که با استفاده از سلاح است

شبکه جنبش راه سبز(جرس): مصباح یزدی با مقایسه شرایط کنونی با دوران امام علی (ع) خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید دید در برابر اتفاقات اخیر چگونه رفتار کرد. باید شمشیر کشید یا رأفت اسلامی به خرج داد و اینها مسائلی است که در کتاب، آیه و حدیث به آن اشاره نشده است.


به گزارش فارس محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در گردهمایی اساتید و دانشپژوهان بخش آموزشهای نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در سخنانی با اشاره به شرایط کنونی کشور و اتفاقات اخیر بر لزوم موضوع شناسی یا بصیرت به نفل از رهبری تاکید کرد و گفت : اسلام دین رأفت، رحمت، گذشت، عفو و صلح است، ولی در کنار اینها در اسلام سختگیریهایی نیز شده است و ما در کنار صلح جهاد را نیز داریم که با استفاده از سلاح است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگهای تاریخ پیامبر گرامی اسلام و همچنین امیرالمومنین گفت: در زمان چهار سال و 9 ماه حکومت مولای متقیان سه جنگ عظیم اتفاق افتاد و در جنگ سوم اصحاب علی(ع) در مقابل ایشان ایستادند و کسانی روی ایشان شمشیر کشیدند که روزی در رکاب آن حضرت حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) 4 هزار نفر از این دست آدمها را در جنگ نهروان هلاک کردند، تاکید کرد: امام علی(ع) پس از خاموش کردن این توطئه که با هدف براندازی حکومت علی(ع) طراحی شده بود، فرمودند« من چشم فتنه را کور کردم».

وی افزود: در این شرایط به بصیرت و بینش نیازمند هستیم که البته این مهم نیز به آسانی به دست نمیآید و طلاب باید غیر از درس خواندن برای حفظ اسلام با این مسائل نیز آشنا باشند.

گفتنی است مصباح یزدی پیش از این نیز در جمع سپاهیان گفته بود که ” فتنهها و حوادثی که در ماههای اخیر در کشور اتفاق افتاد در طول تاریخ بیسابقه نیست و آخرین آنها هم نخواهد بود البته نوع شعارها، حرکات و پوششها تفاوت میکند که همه آن ها تحت عنوان یک فساد یا افساد فیالارض مشترک هستند.”


از مصباح بعنوان مفتی قتلهای زنجیره ای نیز نام برده می شود. وی که در زمان حیات امام خمینی (ره) عرصه ابزار وجود نداشت طی دو دهه اخیر بیشترین تاثیر را بر روند " جمهوری زدایی" در کشور داشته است. مصباح یزدی از حامیان اسلام بنیادگرایانه و متحجر و از مخالفان جدی اصلاح طلبان است. وی گفته بود که اصلاح طلبان می خواهند سنت 2500 سال پیش کفار را در ایران احیا کنند!


مصباح یزدی بارها در سخنرانی های خود از مرتد و محارب برای معترضان و مخالفان استفاده کرده است.

No comments:

Post a Comment