Sunday, January 3, 2010

دانشجویان دانشگاه فردوسی امروز دست به اعتصاب غذا می زنند

اختصاصی جرس/30 دانشجو دانشگاه آزاد و چهار دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد همچنان در بند

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی حمله لباس شخصی های حامی دولت به دانشگاه فروسی در روز دوم دیماه و حمله خونین انصار به دانشگاه آزاد مشهد در چهارشنبه نهم دی ، چهار دانشجوی دانشگاه فردوسی و دست کم 30 دانشجو دانشگاه آزاد همچنان در زندان بسر می برند..

به گزارش جرس، در حمله نیروهای انصار ، امنیتی و انتظامی به دانشگاه آزاد مشهد در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته 210 دانشجو این دانشگاه بازداشت و دهها تن زخمی و مجروح شدند که حال دو تن از مجروحان به شدت وخیم گزارش شده است به نحوی که همچنان پس از گذشت چهار روز هیچ خبری از این مصدومان که از دانشگاه توسط لباس شخصی ها ربوده شدند، در دست نیست و به همین دلیل احتمال به شهادت رسیدن این دانشجویان بسیار زیاد است .

پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در همه دانشگاه های شهر مشهد نسبت به حمله خونین نهم دی به دانشگاه آزاد و بازداشت گسترده دانشجویان این دانشگاه ، تعدادی از دانشجویان بازداشتی دیروز آزاد شدند ولی همچنان 30 دانشجو این دانشگاه که همگی از اعضای فعال دانشجویی هستند در مکان نامعلومی نگهداری می شوند.


همچنین از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه فردوسی در مراسم آیت الله منتظری در دانشگاه فردوسی و مراسم تاسوعا و عاشورا در بیت آیت الله صانعی در مشهد چهار دانشجو به نام های "حسين قابل" ، "آرشام دامغانی"، "مهران هدشی" و "امير ثابت مقدم" همچنان زندانی هستند.


بنا بر این گزارش اعتراضات دانشجویی دانشگاه های مشهد در روز شنبه نیز ادامه یافت.


بدانشجویان دانشگاه آزاد که پس از حمله خونین به این دانشگاه ، با بازداشت 210 نفر وزخمی شدن دهها تن از همکلاسی هایشان روبروشدند ، در روز شنبه نیز با صدور بیانیه ای وقرائت آن در صحن دانشگاه خواستار آزادی 30 دانشجویی که همچنان در بند هستند و محاکمه مهاجمان به این دانشگاه شدند. دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام کردند تا آزادی همه همکلاسیهایشان به اعتراضات خویش ادامه خواهند داد. دانشگاه آزاد دیروز نیز در محاصره کامل نیروهای سرکوبگر حامی دولت کودتا بود.


از دانشگاه فردوسی نیز خبر می رسد که روز گذشته علی رغم حضور گسترده نیروهای انتظامی و لباس شخصی در اطراف دانشگاه ، دانشجویان در اعتراض به حمله خونین به دانشگاه آزاد و ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه آزاد و 4 دانشجواین دانشگاه در صحن خوابگاه ها جمع شدند و الله اکبر و "یا حسین میرحسین " سر دادند. دانشجویان دانشگاه فردوسی اعلام کرده اند که درادامه اعتراضات خود امروز یکشنبه ، اعتصاب غذا خواهند کرد.


دانشگاه سجاد مشهد نیز که روز پنجشنبه شاهد تجمع اعتراضی بود ، دیروز توسط نیروهای انتظامی و امنیتی محاصره شده بود ، به نحوی که همه دانشجویان به شدت تحت نظر بودند و نیروهای امنیتی ولباس شخصی با ورود به صحن دانشگاه مانع از تشکیل تجمعات اعتراضی دانشجویان این دانشگاه شدند. با این حال گفته می شود دانشجویان دانشگاه سجاد نیز در روزهای آینده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.


عکس از ارشیو

No comments:

Post a Comment