Monday, January 4, 2010

بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر: تا آزادی بی قید و شرط همکلاسی هایمان در امتحانات دانشگاه شرکت نمی کنیم

دوشنبه، ۱۴ دي، ۱۳۸۸

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به وقایع اخیر و بازداشت گسترده دانشجویان از جمله دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بیانیه ای صادر کردند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر این دانشجویان در بیانیه خود اعلام کردند که تا زمان آزادی همکلاسی هایشان در امتحانات شرکت نخواهند کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:


گر ابر چو آب خاک را بردارد تا حشر همه خون عزیزان بارد


همه نیک آگاهیم، که نخستین بار نیست؛ حکومت کودتا دست به کشتار هموطنان بی گناهمان که خواستار حداقل حقشان از دموکراسی اند،زده است. اما تا به حال ندیده بودیم که این یزیدیان به این شکل علنی و با وقاحت در ماه حرام و روز عاشورا مردم مان را در خیابان ها قصابی کنند. حال بگذریم که در زندانها چه گذشته و پدر مرحوم جنبش در قبال مخالفتش با این کشتار ها از صحنه ی قدرت سیاسی کشورکنار زده شد.


جنبش دانشجویی به عنوان بخشی از جامعه همچنانکه بر بیرون دانشگاه تاثیر گذار بوده است، از اتفاقات رخ داده در خارج از دانشگاه و شهادت هموطنان نیزبه شدت متاثر است. ومحرم و عاشورای امسال نه تنها در سوگ حسین بلکه سیاه پوش همه ی شهدای راه آزادی است.


بازداشت غیر قانونی 13 تن از همکلاسی هایمان و صدها تن از دانشجویان دانشگاه های دیگر ما را در غم و ماتم سنگینی فرو برده است. در بند نبودن هر انسان بی گناهی از جمله دانشجویان دگر اندیش از پایه ای ترین حقوق بشر است، هیچ منافاتی با قرآن و قوانین اسلام ندارد، بلکه ازبرجسته ترین ارزش های آن است وبدیهی است که نباید جرم محسوب شود.


امروز که شاهد کشته شدن هموطنانمان و بازداشت های غیر قانونی و طولانی مدت همکلاسیهایمان هستیم، انفعال و دست روی دست گذاشتن را در شان جنبش دانشجویی ندیده و در اعتراض به این جنایات تا زمان آزادی بی قید و شرط هم کلاسی هایمان در امتحانات دانشگاه شرکت نمی کنیم.


از پشت شیشه ها به خیابان نظر کنید
خون را به سنگفرش ببینید

No comments:

Post a Comment