Thursday, January 21, 2010

سید حسن احمدیان، رییس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی ناپدید شده است/ وی روز شنبه باید تحت عمل جراحی قرار گیرد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - بنابر گزارشهای دریافتی سید حسن احمدیان، رییس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی که از شهریورماه در بازداشت نیروهای امنیتی و در بند 209 زندان اوین به سر میبرد و به دلیل تشدید ناراحتی کلیوی قرار بود روز شنبه مورد عمل جراحی قرار گیرد، ناپدید شده است.

ساعاتی پیش خانواده این زندانی سیاسی با اعلام این خبر ابراز نمودند: « متأسفانه مطلع شديم كه صبح روز چهارشنبه 30 دیماه آقای احمدیان را از بند 209 زندان اوين به مكان نامعلومي انتقال داده اند. بلافاصله و سراسيمه به زندان اوين رفتيم مأمور جلوي درب ورودي پس از تماس با بند 209 اعلام نمود كه ايشان همچنان در بند 209 است.

امروز پنجشنبه كه براي ملاقات رفتيم مأمورين زندان اعلام نمودند كه ايشان در زندان نيست و در پاسخ به اينكه پس كجا است اعلام نمودند: "ما نميدانيم". قرار بود روز شنبه ایشان تحت عمل جراحي قرار گیرد.بي خبری مطلق از وضعيت وی موجب نگراني ما نسبت به سلامتي ايشان شده است. ما به بيمارستانهاي بقيه الله، خاتم الانبيا و آتيه مراجعه كرديم اما خبري از ايشان نبود.»

در چند روز گذشته به دلیل تشدید بیماری کلیوی سید حسن احمدیان در زندان اوین، وی جهت انجام آزمایشهای لازم به بیمارستان آتیه منتقل شد و بنابه دستور پزشک قرار بود در روز شنبه 3 بهمنماه تحت عمل جراحی قرار گیرد. ناپدید شدن این فعال سیاسی در حالی که وی از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبوده است موجب نگرانی شدید بستگان و خانواده وی شده است.

سید حسن احمدیان رییس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی در 18 شهریور ماه با حمله ماموران وزارت اطلاعات به دفتر سازمان رهياب (ان جی او فعال در زمینه حل آسیبهای اجتماعی) واقع در سيدخندان دستگير شد. بازپرس بيگی در جواب پيگيریهای خانواده وی، همكاری احمديان با كميته حقيقت ياب را علت بازداشتش عنوان کرده است.

No comments:

Post a Comment