Monday, January 4, 2010

اختلال در فرستندهي تلويزيوني دويچه وله

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱۴
سايت راديو آلمان 13/10/1388 :به گزارش ”اشپيگل“، فرستندهي تلويزيوني دويچه وله که به چند زبان در سراسر جهان برنامه پخش ميکند، ظاهرا به دليل ايجاد هدفمند پارازيت توسط جمهوري اسلامي، دچار اختلال شده است.
برنامههاي تلويزيون دويچه وله به زبانهاي آلماني، انگليسي، اسپانيايي و عربي در جهان پخش ميشوند. ولي به گزارش مجلهي آلماني اشپيگل، پخش اين برنامهها از اوايل ماه دسامبر دچار اختلالهاي جدي شده است. علت اين امر ايجاد هدفمند پارازيت توسط ايران عنوان شده است.
همچنين دولت فرانسه اوايل ماه دسامبر در نامهاي از مقامات جمهوري اسلامي ايران خواسته است که از ايجاد پارازيت خودداري کند. در نامهاي که مقامات فرانسوي ”آژانس ملي فرکانس“ براي وزارت ارتباطات جمهوري اسلامي ايران نوشتند آمده است که در تاريخ 7 و 8 دسامبر، امواجي از ايران فرستاده شده که به گونهاي تعمدي مختلکننده بودهاند.
در اين رابطه ماهوارهي ”هات برد“ فرستندهي ”اويتلسات“ با اختلال روبرو شده است. امواج مختلکننده از خاک ايران در حوالي تهران ارسال ميشوند. اين امواج در ماههاي مه و ژوئن نيز موانعي در پخش برنامهها ايجاد کردهاند.
مقامات فرانسوي از دولت جمهوري اسلامي ايران خواستهاند که هر چه زودتر گامهايي براي رفع اين اختلالات بردارد. مسئولان شرکتهاي ماهوارهاي تلاش ميکنند با تقويت فرستندههاي خود، با مانورهاي جديد مختلکننده از سوي ايران مقابله کنند. در اين رابطه، نشانههاي دريافت امواج مختلکننده نيز تقويت شدهاند.
به گزارش اشپيگل، در جريان پارازيتهاي اخير، فرستندهي تلويزيوني دويچه وله به زبان عربي نيز با مشکل روبرو شده است. دويچه وله از ماه ژوئن گذشته و پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران، بطور منظم از تظاهرات اعتراضي مردم و ناآراميها در ايران گزارش داده است.

No comments:

Post a Comment