Friday, January 15, 2010

اعتصاب غذای خشک جواد علیزاده در زندان




جواد علیزاده فعال حقوق بشری در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال حقوق بشر در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست به اعتصاب غذای خشک زد.



به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد علیزاده، دانشجوی محروم از تحصیل و مدافع حقوق بشر که ایام محکومیت یکساله خود را به صورت تبعید در زندان دیزل آباد کرمانشاه سپری می کند در اعتراض به ممانعت دستگاه امنیتی از آزادی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

آقای علیزاده که در تاریخ 26 دیماه سال قبل توسط نیروهای امنیتی به دلیل شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد ابراهیم لطف الهی (دانشجوی جان باخته) در شهر سنندج بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم و سپس به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شده بود پس از آنکه مطلع شد دستگاه قضایی به دلیل عدم پاسخ اداره اطلاعات در موضوع ایام بازداشت ایشان، تاریخ آزادی ایشان را اواخر بهمن ماه اعلام کرده است، در حالیکه با احتساب ایام بازداشت طبق حکم نامبرده در روزهای آینده باید آزاد شود به اعتصاب غذا به نشانه اعتراض اقدام کرد.

این فعال حقوق بشر علیرغم اینکه از عارضه خونریزی معده در طی سه ماهه اخیر رنج برده است، در پی اقدام غیرقانونی مذکور از تاریخ 19 دیماه اعلام اعتصب غذا و از روز گذشته مورخ 23 دیماه اعلام اعتصاب غذای خشک (امتناع از نوشیدن آب و غذا) نموده است. آقای علیزاده طی نامه ای به مسئولان مربوطه مسئولیت پیامدهای این اعتصاب در تمامی ابعاد آن را تنها بر عهده مسئولان مربوطه دانسته است.

لازم به یادآوری است آقای علیزاده از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر در تاریخ 4 دیماه سال گذشته، پس از تبرئه از اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی که پیرو سخنرانی ایشان در روز دانشجو در دانشگاه تهران وارد شده بود آزاد شد که با فاصله اندکی مجددا بازداشت و محکوم به تحمل زندان یکساله شد. وی به دلیل عدم رعایت قوانین موضوعه هیچگاه به حکم صادره برای خود از موضع فاقد اعتبار حقوقی بودن آن اعتراض نکرد.
منبع خبر : خبرگزاری هرانا
تاریخ :

No comments:

Post a Comment