Sunday, January 10, 2010

اسامی مادران عزادار بازداشت شده در تهران

وبلاگ آغاز پایان

دستگیری مادران عزادار

امروز از ساعت 9 صبح تعدادی از مادران عزا و خانواده های مادران عزادار که دیروز در پارک لاله توسط نیروهای امنیتی بازدشت شده بودند با رجوع به بازداشتگاه وزرا پی گیر وضیعت زندانیان خود شدند. حدود 70 الی 80 نفر که شامل همسران، فرزندان و بستگان آنان بود در محل حضور داشتند. ساعت به ساعت خانواده ها به نگهبانی وزرا مراجعه میکردند ولی مسئولان پاسخگو نبودند و توصیه میکردند که خانواده برای پی گیری وضیعت عزیزان خود به دادسرای انقلاب مراجعه کنند. مسئولان میگفتند که اینجا تصمیمی در مورد وضیعت بازداشتی ها گرفته نمیشود و زندانیان در وزرا به صورت امانت نگهداری میشوند. حدود ساعت 12 آمبولانسی به داخل زندان رفت که این امر باعث نگرانی خانواده ها شد، زیرا 9 نفر از زنان بازداشتی به خاطر مشکلات جسمی ناشی از سن بالا، مانند فشار خون، دیابت و…در اورژانس بیمارستانهای فیروزگر و سجاد به سر بردند. عده ای از این 9 نفر آخر شب و عده ای دیگر را صبح به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ساعت 1:30 بعد از ظهر و پس از اینکه مراجعات خانواده های بی پاسخ ماند، آنها شعار هایی مانند: “مادران را آزاد کنید” ، “درود بر مادران” و “مادران، مادران” سر دادند. سپس عده ای از این افراد به وسط خیابان رفته و راه را بر ماشین های رهگذر بستند تا توجه عابران و سر نشینان خودروها و همسایه ها را به بازداشت مادران عزا جلب کنند. در همین هنگام دو نفر جوان از داخل یک خودرو که مشغول فیلم و عکاسی از تجمع خانواده ها و مادران بودند توسط ماموران به داخل بازداشتگاه برده شدند. در ساعت 14:20 دقیقه ماموران با برخوردی خشن و توهین آمیز با قضد پراکنده کردن افرادی که در مقابل وزرا تجمع کرده بودند به میان جمعیت آمده و شروع به فیلم برداری و عکاسی کردند.
یکی از ماموران که توسط مادران شناسایی شد سروان علی آل بویه نام دارد. گفتنی است که سروان آل بویه یکی از مامورانی است که هر هفته در پارک لاله برای پراکنده کردن و بازداشت مادران حضور دارد.
اسامی بازداشت شدگان توسط ماموران وزرا دیشب به صورت شفاهی اعلام شد. گفتنی است که اسامی 33 نفر در این رابطه توسط ماموران اعلام شده ولی تمامی اسامی اعلام شده قابل فهم نبود. اسامی در دست به شرح زیر است:
1. زهرا عطاب
2. معصومه عطار
3. مریم حسین قلیزاده
4. انسیه بخشای
5. فرشته تعادلی
6. فاطمه فرهادی
7. فاطمه رستگار
8. حکیمه شکری
9. کبری نجف پور
10. طوبی دارالشفای
11. طاهره اخشای
12. منیژه طاهری
13. زهرا افروز
14. زری نوجوان
15. ثریا جعفری
16. لیلا سیف اللهی
17. فاطمه صالحی
18. منصوره بهکیش
19. نصرت خاکی
20. صدیقه شکری
21. عشرت خبرحسن
22. ژیلا مهدویان
23. زیبا شکور صدیقی
24. محترم کارآمد
25. فریده صحرایی
26. ملیحه صحرایی
27. خانم ایزدی
28. رقیه ؟؟.تبریزی
29. اکرم نقای؟؟
30. فریده (فامیل نامفهموم)
31. فائزه (فامیل نامفهوم)



ایران پرس نیوز

No comments:

Post a Comment