Sunday, January 3, 2010

آخرين وضعيت بازداشت شدگان در منزل يکي از اعضاي مادران صلح

در ششم دي ماه سالجاري ماموران امنيتي با يورش به منزل يکي از اعضاي ماداران صلح جمعي از فعالين را بازداشت کردند.
گزارشي از آخرين وضعيت چند تن از بازداشت شدگان در منزل خانم مهين فهيمي از اعضاي مادران صلح که در شب عاشورا ششم دي ماه سالجاري در پي يورش ماموران امنيتي به آپارتمان مسکوني آنها صورت گرفته است.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ماموران امنيتي شب عاشورا ، ششم دي ماه حوالي ساعت يازده و نيم شب وارد خانه خانم مهين فهيمي از مادران صلح شدند و بدون داشتن مجوز اقدام به تفتيش منزل وي نمودند.
وقتي خانم فهيمي خواستار حکم بازرسي آنها شد ماموران همان جا حکم را نوشتند و به او دادند.مامورين به خانه همسايه در طبقه بالاي خانه خانم فهيمي که از بستگان اوست هم رفتند و آنجا را نيز تفتيش کردند و کامپيوتر همسايه شان را هم با خود بردند.
مامورين در حدود چهار ساعت همسايه و مهمانان خانم فهيمي را بازپرسي کردند ودر انتها خانم فهيمي ودو تن از مهمانانش که مسافر بودند و يک تن از بستگان ايشان و اردوان تراکمه که در نشريات دانشجوي مقاله مي نوسيد و مهمان منزل خانم فهيمي بوده است را بازداشت کردند و با خود بردند.
مامورين بعد از آن به منزل اردوان تراکمه هم رفتند و آنجا را هم مورد تفتيش قرار دادند. فرداي آن روز اميد منتظري (فرزند خانم فهيمي که در روزنامه هاي چون خبر و خرداد و فرهنگ آشتي مقاله مي نويسد ) را که به اداره پيگيري اطاعات مراجعه کرده بود را هم بازداشت مي کنند.
گفتني است که شب قبل و در منزل خانم فهيمي سوالاتي در مورد عدم حضور او مطرح شده بوده.پيش از اين بارها خانم فهيمي که شوهرش(حميد منتظري) را در کشتارهاي سال شصت و هفت از دست داده بود براي باز جويي به اداره اطلاعات احضار شده بود ولي اين اولين بار است که خانه او مورد تفتيش قرار مي گيرد و او به همراه همه مهمانانش بازداشت مي شود تا به امروز همه کساني که همراه خانم فهيمي بازداشت شده اند به جز آقاي منتظري ، طي تماس هاي تلفني با اعضاء خانواده شان بازداشتشان را اعلام کردند.
خانم فهيمي طي دومين تماس ديروز عصر خبر بازداشت پسرش را هم تاييد کرده و گفته است که هر دو در زندان اوين هستند از اين شش نفر تا کنون تنها يک تن اسمش به طور رسمي ديروز مقابل زندان اوين اعلام و خواستار مدارک هويتش شده اند گفتني است که آقاي منتظري هيچ فاميل درجه يکي در بيرون زندان ندارد وخواهر او(شکوفه منتظري، فرزند ديگر حميد منتظري) مقيم شهر کلن در آلمان است
درست در همين تاريخ ماموران به منزل خانم زهره تنکابني که از زندانيان دهه شصت است رفته اند و او را در منزلش بازداشت کردند. خانم تنکابني شوهرش را در کشتارهاي سال شصت و هفت از دست داده و از مادران صلح است.شوهر خانم فهيمي و خانم تنکابني هر دو درگورهاي دسته جمعي خاوران خاک شده اند.

هرانا 11/10/1388

No comments:

Post a Comment