Sunday, January 3, 2010

خانواده كشتهشدگان حادثه سقوط توپولوف از دولت شكايت ميكنند

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
در پي پاسخهاي نامناسب مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري و ساير مسئولان مرتبط به بازماندگان كشتهشدگان حادثه سقوط هواپيماي توپولوف مسير تهران – ايروان، خانواده كشتهشدگان اين حادثه قصد شكايت به مراجع قضايي دارند. در اين حادثه كه تيرماه امسال رخ داد نزديك به 200 نفر از سرنشينان هواپيما كشته شدند اما هيچ دليل قانعكنندهاي در مورد دلايل سقوط اين هواپيما اعلام نشده و مسوولان مدعي شدهاند كه جعبه سياه هواپيما نابود شده است در حاليكه جعبه سياه هواپيما به گونهاي طراحي شده كه در حوادث هوايي نابود نميشود تا از اين طريق بتوان به اطلاعات مورد نياز دست يافت.
اين اقدامات موجب شده خانواده كشتهشدگان، درصدد پيگيري قضايي اين حادثه از طريق مراجع بينالمللي باشند. يكي از اعضاي خانواده كشتهشدكان حادثه اخير ضمن تاييد اين خبر، به شرط عدم افشاي نامش از بيم برخوردهاي احتمالي گفت: نمايندگاني از دولت، پرداخت ديه به خانواده كشتهشدگان را به پيگيري اين مساله در سكوت از سوي خانوادهها مشروط كردهاند. اما به نظر ميرسد كه اين روند نتيجهاي نخواهد داشت و ما به عنوان جمعي از خانوادههاي كشتهشدگان حادثه سقوط هواپيماي توپولوف، قصد داريم اين موضوع را از طريق مراجع قضايي بينالمللي پيگيري كنيم.
وي افزود: جالب است كه 11 گروه كارشناسي براي بررسي اين سانحه از سوي دولت تشكيل شده اما نه تنها اين گروهها به نتيجهاي نميرسند، بلكه پس از شش ماه، مدعي شوند جعبه سياه هواپيما سوخته است. درحاليكه ما با اين ادعاها قانع نميشويم.



عکس از ارشیو

No comments:

Post a Comment