Sunday, January 10, 2010

تب تحريم به جاي تب امتحان

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹


سايت راديو آلمان 19/10/1388
تحريم امتحانات پايان ترم دانشگاهها در واکنش به حمله نيروهاي فشار گسترش مييابد. دانشجويان دانشگاههاي هنربه جمع تحريميها پيوستند و موج اعتراضها به دانشگاههاي تبريز، خواجهنصير، شريف، شهيد بهشتي و رازي کرمان نيز رسيد.
جمعي از دانشجويان دانشگاههاي هنر، بيانيهاي در اعتراض به رويدادهاي دانشگاه مشهد نوشته و خواستار رسيدگي به شرايط دانشجويان بازداشتي شدهاند. آنها در اين بيانيه تاکيد کردهاند که تا روشن نشدن وضعيت دستگيرشدگان، از شرکت در امتحانان نيمه اول سال 88 خودداري ميکنند.
دانشگاه پليتکنيک بيشترين ميزان امتحانات لغو شده را در اين ميان دارد. خبرنامه اميرکبير از بايکوت 62 امتحان پايان ترم اين دانشگاه توسط دانشجويان معترض گزارش داده است. تنها در روز چهارشنبه 16 ديماه، 20 امتحان پليتکنيک برگزار نشد. اين بالاترين تعداد لغو امتحان در روزهاي گذشته بود.
مسئولان حراست و کميته انضباطي پليتکنيک کوشيدهاند با احضار و تهديد دانشجويان، مانع ادامه و گسترش اعتراضها شوند. برخي دانشجويان احضار شده، به دفتر پيگيري وزارت اطلاعات ارجاع داده شدهاند. به نوشته خبرنامه اميرکبير، فشار حراست بر دانشجويان موجب مقاومت و استقبال بيشتر آنان در تحريم امتحانات شده است.
دانشجويان پليتکنيک در واکنش به فشارهاي امنيتي و آموزشي، برق خوابگاه اين دانشگاه را قطع کردند. ساکنان خوابگاه شهيد نجاتاللهي که متعلق به دانشجويان ورودي سال 87 است، پس از قطع برق اين خوابگاه درساعت 10 شب، شعار 'مرگ بر ديکتاتور' سر دادند و خواستار آزادي دانشجويان زنداني شدند. .
دستور ثبت نمره صفر براي دانشجويان معترض توسط دکتر رهابي، رييس پليتکنيک، اعتراض بسياري از استادان دانشگاه را نيز برانگيخته است.
کمپين حمايت از اساتيد دانشکده فني
انتشار نامه 88 استاد دانشکده فني دانشگاه تهران به رهبر جمهوري اسلامي پيرامون برخوردهاي خشن و فراقانوني با دانشگاهيان، دانشجويان و فرهيختگان، با استقبال محافل دانشجويي روبرو شده است. گروهي از دانشآموختگان و دانشجويان، وبلاگي براي جمعآوري امضا و حمايت از خواستهاي اين اساتيد به راه انداختهاند. هدف اين کمپين، اين است که دفاع از دانشجويان و دانشگاهيان و مصونيت دانشگاه در برابر تهاجم و حضور نيروهاي غيردانشگاهي، به خواستي عمومي تبديل شود.
آخرين خبرها از دانشجويان بازداشتي
ناصح فريدي، دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم در شعبه 26 دادگاه انقلاب محاکمه و به 6 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
حکم سلمان سيما، عضو شوراي سياستگذاري سازمان دانشآموختگان از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب، 6 سال حبس تعزيري اعلام شد.
دادگاه مجيد توکلي نيز روز 13 ديماه بدون حضور وکيل تشکيل شد. به نقل از خبرنامه اميرکبير، توکلي در تماس با خانواده خود، برگزاري دادگاه را تاييد کرده و از قصد فيلمبرداري از سير دادگاه خود خبر داده است. مجيد توکلي در اين تماس گفته که روند دادگاه به دليل بحث لفظي وي با قاضي، خوب پيش نرفته و در نتيجه فيلم، پخش نشده است.

No comments:

Post a Comment