Sunday, January 10, 2010

آمريكا آماده تحريمات عليه ايران ميشود

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹


خبرگزاري فرانسه 19/10/1388
روز شنبه وال استريت ژورنال گزارش كرد كه كاخ سفيد در حال كار جهت اِعمال تحريمهاي جديد مالي است كه نهادها و شخصيتهايي كه بيش از همه در سركوب مستقيم مخالفان دست دارند را هدف قرار ميدهد.
اين روزنامه بهنقل از مقامات ناشناس آمريكا نوشته است استراتژيستهاي خزانهداري آمريكا پيشاپيش روي سپاه پاسداران كه قدرت نظامي و اقتصادي پشت آيتا… علي خامنهاي رهبر عالي و پرزيدنت محمود احمدينژاد ميباشد متمركز بوده است
در هفتههاي اخير شخصيتهاي ارشد ناراضي از ايران كه در بانكهاي فكري اصلي واشنگتن صحبت كردهاند ليستي از شركتهاي مرتبط با سپاه پاسداران تهيه كردهاند كه توصيه كردهاند بايد مورد هدف تحريمها قرار بگيرند.
اسامي كه در اين ليست قرار دارند بزرگترين تأمين كننده ارتباطات يعني شركت ارتباطات و تلفن ايران است كه اكثريت آن متعلق به سپاه ميباشد و همچنين شركت آلومينيوم است كه در گزارش اين روزنامه آورده شده است.
وال استريت ژورنال گفت: در يك علامت از افزايش توجه كاخ سفيد به تحولات سياسي داخل ايران، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در يك ضيافت قهوه با 4 تن از محققان در امور ايران در وزارت خارجه ملاقات كرد و حول اين تحولات صحبت كرد.
يكي از اين موضوعات، اين بود كه اگر تهران بطور ناگهاني در رابطه با موضوع هستهاي ابراز تمايل به رسيدن به يك مصالحه برسد آمريكا بايد چگونه پاسخ بدهد.
از كلينتون پرسيده شد آيا آمريكا ممكن است به يك توافق با ايران برسد بدون اينكه چشماندازها براي اپوزيسيون را فلج نكند. به نوشته اين روزنامه، متحدان آمريكا در پاسخشان به اين تمركز جديد اختلافنظر دارند.

No comments:

Post a Comment