Sunday, January 10, 2010

نگرانی خانواده دکتر محمد ملکی از بیماری و بلاتکلیفی وی در زندان

خانواده ی دکتر محمد ملکی عنوان کرده اند که نسبت به وضعیت ایشان در زندان با توجه به بیماری جسمی و کهولت سن، بسیار نگران اند.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: خانواده دکتر ملکی از وضعیت سلامت وی در زندان اوین مطلبی ارسال کردهاند که در آن نسبت به بیماریهای جسمی دکتر محمد ملکی ابراز نگرانی شده است.




به گزارش خبرنامه امیرکبیر، متن ارسال شده توسط خانواده دکتر ملکی به شرح زیر است::


با گذشت نزدیک به پنج ماه از بازداشت دکتر محمد ملکی و علیرغم کهولت سن و رنج بردن از بیمارهای متعدد، ایشان هنوز در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد. تاکنون چندین بار وعده های دروغین درباره آزادی داده شده تا بدین ترتیب وی و خانواده را مورد آزار مضاعف قرار دهند. در آخرین بار، کارشناس پرونده آزادی قطعی ایشان را تا اوایل دی ماه وعده داده بود.


درحالیکه از مدتها پیش بازجویی از دکتر محمد ملکی پایان یافته بود، مشخص نیست که به چه دلیل و بهانه ای او را هنوز در زندان نگه داشته اند. همچنین با توجه به شلوغ تر شدن اتاقهای عمومی بند 209، شرایط زندان به هیچ وجه مناسب وضعیت سنی و سلامتی ایشان نمیباشد.


لازم به ذکر است که اکنون نزدیک به پنج ماه است درمان بیماری سرطان پروستات ایشان متوقف شده است، درحالیکه پزشکان زندان نیز تاکید کرده اند که معاینه و ادامه درمان باید توسط پزشک متخصصی که در جریان پرونده پزشکی و فرآیند درمان قرار داشته، انجام پذیرد. اما متاسفانه بنظر میرسد که به این ترتیب مقامات امنیتی و قضایی با بی توجهی و اتلاف زمان، قصد صدمه زدن تدریجی و فرسودن فیزیکی ایشان را دارند.


خانواده دکتر ملکی یکبار دیگر ابراز نگرانی جدی خود را از وضعیت سلامتی دکتر محمد ملکی اعلام کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر وی میباشد.


خانواده ملکی
20 دی

No comments:

Post a Comment